06 December, 2023

Day 3: Siapa nama best friends yang masih close sehingga hari ini?


Day 3: Siapa nama best friends yang masih close sehingga hari ini? | Dalam hidup ini bukan mudah untuk mencari kawan yang benar-benar ikhlas berkawan dengan kita. Nieyl sendiri bukan mudah nak bagi seseorang title Best Friends. Personally, pada nieyl title ni sangat mahal, sebab ia melibatkan perasaan, kejujuran, keikhlasan dan juga maruah. Dan nieyl seorang manusia yang sangat sayangkan sesuatu persahabatan. Nieyl akan berikan 100% perhatian dan kasih sayang. Sebab itulah Best friend nieyl dalam dunia ni hanya ada 2 orang sahaja. Konsep Best Friends pada nieyl kena ada give and take, dan tak boleh syok sendiri.

Nama panggilan dia Ayune, nieyl berkawan dengan dia dari umur kami 6 Tahun lagi. Bersekolah tadika, sekolah rendah dan sekolah menengah sekejap pun sama sebelum dia sambung bersekolah teknik tingkatan 3. Walaupun terpisah sekolah tapi kitaorang selalu contact sampailah masing-masing dah bekerja. Tahun 2012 nieyl berkahwin dengan husband dan beberapa tahun kemudian, ayune pula berkahwin dengan adik ipar nieyl. Actually adik ipar nieyl dengan ayune ni dah bercinta lebih lama dari nieyl bercinta dengan husband. Jadinya daripada Best Friends tu kita bertukar title kepada BIRAS. Bila dah jadi biras, segalanya kami akan share bersama. Susah senang kami akan berkongsi dan tiada rahsia antara kita berdua. 

Ini pula Best Friends kedua yang sentiasa dihati nieyl. Nieyl panggil dia Faz, dia officemate dekat pejabat lama nieyl, tahun ni rasanya tahun ke 7 persahabatan kitaorang. Dia sentiasa ada dengan nieyl dalam susah ataupun senang. Dulu masa dekat pejabat lama, kitaorang ni dah macam kembar dah, ke mana sahaja pergi mesti berdua. Kalau hari isnin - jumaat tu tak pernah tak makan sama, tak pernah tak jumpa lah melainkan kalau cuti. Bila nieyl pindah ke pajabat lain, memang terasa kehilangan partner dalam hidup ni, memang menangis jangan cakap la. Walaupun dah pindah ke tempat lain, boleh dikatakan setiap minggu nieyl akan datang pejabat lama lepas rindu hahaha.. Dan faz ni pernah menjadi saksi kesakitan dan keperitan yang pernah nieyl alami dalam hidup. Walaupun malam dia tetap ada untuk tenangkan nieyl, dan sebab itulah nieyl sangat menghargai dia dalam hidup nieyl. Dan nieyl suka buat surprise untuk dia setiap tahun. 

Itulah dia 2 insan yang nieyl jadikan mereka berdua Best friends dalam hidup nieyl. Bukan mudah untuk mencari kawan yang susah senang ada dengan kita, dan bukan mudah untuk cari kawan yang baik depan dan belakang kita. Dan sekarang ni prinsip nieyl dalam berkawan, nieyl akan berkawan dengan semua orang, nieyl baik dengan semua orang, kalau orang tu nak menyata nieyl ke, nak cakap buruk pasal nieyl ke..nieyl dah tak ambil pusing dah, sebab itu urusan dia dengan Allah. Yang penting, kita berkawan je dengan semua orang. 

Ada sesiapa nak jadi kawan nieyl?






5 comments:

  1. Wah...bestnya dapat kawan baik macam ni..semoga kekal bersahabat hingga ke jannah

    ReplyDelete
  2. best friend ada, tapi masing-masing sibuk huhu

    ReplyDelete
  3. seronoknya dr bff jadi biras terus...nice..
    kak ayu.. bff blogger? kannn?

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah.
    Moga silaturrahim terus berpanjangan.

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen serta ziarah blog yg tak seberapa ini..:)