02 December, 2023

Day 1 : Nama Panggilan

 

Day 1 : Nama Panggilan | Bismillahirrahmanirrahim..ayuh kita mulakan cabaran 10 hari blogging bersama nieyl. Jadi, nieyl akan mulakan dengan tajuk nama panggilan. Kenapa nieyl pilih tajuk nama panggilan untuk first day?Korang tahu tak nama panggilan ni sangat penting supaya orang ingat kita. Kadang-kadang mana yang panjang-panjang ni orang tak ingat tapi bila sebut nama panggilan, Insya'Allah orang akan ingat. Nieyl ada beberapa nama panggilan yang digunakan berbeza tempat. Actually nama panggilan tu bukan nieyl yang create mostly orang lain yang create dan dia melekat sampai ke hari ini..

Nieyl
Nama panggilan nieyl ni wujud masa nieyl form6. Kawan-kawan dia suka panggil nama kita dengan satu sebutan je, contohnya Nadia , di pendekkan jadi Nad, Ismail dipendekkan panggil is dan nieyla dipendekkan panggil nieyl dan nama nieyl ni jugalah nieyl guna sebagai nama pena blogger dan nama nieyl juga ada pegawai-pegawai dekat pejabat panggil nama nieyl. 

Manja @ manje
Manja adalah nama panggilan nieyl masa nieyl kecil. Nama ni diberikan oleh arwah nenek nieyl sebab nieyl cucu kesayangan dia, dan dia memang panggil nieyl dengan nama manja, dan dikalangkan ahli keluarga juga memanggil nieyl dengan nama manja, jiran-jiran dan orang kampung. Bila sebut nama nieyla ni dieorang tak kenal hehehe...dan special lagi, timbalan-timbalan pengarah nieyl dekat pejabat tu semuanya perempuan dan dieorang pun panggil nieyl dengan nama manja..adeh, i pasrahh....hehehe

Dewi

Ada juga kawan yang panggil nieyl dengan nama dewi. Sebab nama nieyl kan panjang, dewi ni memang nama betul nieyl, so..banyak-banyak kawan dia sorang je yang panggil nieyl dewi sampailah sekarang. Dia best friends nieyl yang satu-satunya kawan lelaki yang kira close juga masa form 6 dulu dan sekarang masih lagi contact cuma dah jarang sebab masing-masing dah ada kehidupan berkeluarga dan sibuk bekerja. 

Ini antara 3 panggilan nama yang nieyl boleh kira popularlah dalam kehidupan nieyl selain dari nama nieyl yang sebenar. Untuk nieyl tak kisah apa pun panggilan yang orang nak panggil asalkan bunyi dan sebutan nama tu semuanya yang baik-baik. Betul tak?

Korang pula apa nama panggilan korang?share lahh..nieyl nak tahu jugaaa..





2 comments:

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen serta ziarah blog yg tak seberapa ini..:)