25 September, 2024

Makan Malam Di Dapoq Ijan Terbakaq Ayer Molek Melaka

 

Makan Malam Di Dapoq Ijan Terbakaq Ayer Molek Melaka | Kalau ikutkan, makan dekat sini bukan dalam perancangan nieyl. Tapi masa nieyl tengah mencari tempat makan untuk nieyl dengan husband berdua, nieyl ternampak post TikTok lalu, nieyl pun saja je la tengok jarak dengan homestay nieyl dalam 12 min je. Sound good lah kan sebab dekat sangat dah ni dengan homestay. 

Cumanya bila tempat-tempat viral ni adalah penuh dan sesak dengan orang. Jadi, nieyl cuba nasib cari no contact kedai tu dan tanya kalau-kalau boleh buat reservation masa tu lagi 2 hari nieyl nak pergi Melaka. Bila dah dapat no kedai tu nieyl cuba tanya dan dia kata boleh tapi kena 25 orang dan ke atas. So, cun dah rasanya sebab keluarga nieyl dalam 53 orang. 

Tapi masa tu, nieyl cuba open dalam group family kalau-kalau ada yang nak makan sama kedai dengan nieyl dan nieyl tolong buat tempahan siap-siap. Tak sangka pula semua nak makan kedai yang sama jadi, nieyl ambil inisiatif untuk uruskan tempahan termasuk dengan order makan siap-siap.  Nasib baiklah kedai ni dia dah siapkan menu set-set yang memudahkan kita untuk order. 

Cuma kes family nieyl ni, masing-masing nak bayar sendiri. Jadi, untuk memudahkan nieyl dan kedai untuk uruskan, nieyl pecahkan meja mengikut bilangan ahli keluarga masing-masing dan order pun ikut meja masing-masing lebih mudah. Dan kedai pun senang nak hantar makan mengikut apa yang diaorang order.

Masa mula-mula sampai, adik beradik nieyl cakap macam pergi kenduri kahwin je sebab manusia memang ramai sangat. Tempatan nieyl dari meja 1-18. Setiap meja dah siap dengan nama adik beradik nieyl jadi bila dieorang sampai tu, dieorang dah tahu nak duduk mana..

Bila nieyl sampai je pekerja baru keluarkan makanan-makanan yang nieyl order tu. Tak sampai 10 min semua makanan dah ready atas meja masing-masing dan dah boleh menjamu selera. Seronok nieyl tengok semua orang makan dan makanan semua habis. 

Ini antara menu yang nieyl order untuk meja nieyl. Sebenarnya ada lagi, kerang rebus 1 pinggan, kerang bakar 1 pinggan, ikan siakap bakar sambal, tomyam . Udang tu 2 set, sotong pun 2 set, telur dadar lepas tu air laici 1 jug dan air teh o ais 1 jug..total makan nieyl untuk 8 orang ni rm250. 

Tapi nieyl memang high recommend kedai ni walaupun ramai orang masakan dia still sedap. So, kalau nak makan sini nieyl suggest korang buat booking dulu baru best makan tak yah nak tunggu lama-lama. Dan satu lagi dia punya sistem teratur, kalau nak order kaunter lain dan mana nak buat pembayaran kaunter lain jadi tak adalah berbaris panjang dan menunggu lama.

Dapoq Ijan Terbakaq
Lot 204-2, Solok Katan Sabtu, 
Kampung Pengkalan Minyak
75150 Melaka
No. hp : 60 17-637 9948













1 comment:

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen serta ziarah blog yg tak seberapa ini..:)