24 September, 2024

Homestay Family Day Pilihan 2024

Homestay Family Day Pilihan 2024 | Ok hari ni nieyl dah boleh start share pasal Family Day nieyl yang telah berlangsung pada 14-16 Septermber 2024 yang lepas. Dalam mesyuarat keluarga, kita telah tetapkan bahawa family day akan di adakan setiap 2 tahun sekali cuma 2020-2023 kita tak dapat nak buat sebabkan PKP. Tahun pertama kita buat pada 2019 di Melaka juga cuma homestay yang berlain. 

Untuk family day 2024 ini nieyl sebagai penyelaras bersama seorang kakak nieyl kami memilih homestay ini untuk mencipta memori bersama keluarga tersayang. Actually kan, nieyl booking homestay ni dekat dekat setahun, iaitu tahun 2023 nieyl dah bayar deposit untuk booking. Banyak faktor kenapa nieyl pilih homestay ni. Salah satunya adalah dia Private jauh dari rumah orang.

Private adalah salah satu ciri-ciri penting untuk keluarga besar nieyl ni, sebab kami ramai dan bising. So, bila private ni lebih sesuai dengan kapasiti yang ramai. Selain itu, homestay ni banyak bilik dan sesuai untuk keluarga nieyl yang ramai dah berkeluarga. 

Bergambar kenangan depan homestay masa ni baru je sampai homestay , sementara menunggu kereta-kereta yang lain sampai, kita lepak-lepak dulu bergambar. Dari Dengkil ke Melaka kita bergerak konvoi 8 buah kereta dan dari Melaka 4 buah kereta jadi total 12 buah kereta. 

Masa sampai tu nieyl tak dapat nak snap gambar dalam bilik sebab sibuk menguruskan check in semua.
Untuk rumah bawah ada ruang tamu yang sangat luar. Ada 4 bilik dan 9 katil. Untuk rumah besar ni nieyl tempatkan 7 buah keluarga, kita kongsi bilik. Manakala yang lain-lain nieyl berikan setiap keluarga 1 bilik. 

Ruang tamu ni sangat sesuai dengan keluarga nieyl yang besar. Kita buat aktiviti indoor, solat berjemaah semua dekat ruang tamu ni. 

Ini pun ruang tamu yang kita jadikan tempat orang wanita solat berjamaah dan tempat kita lepak-lepak tengok tv. 


Yang paling disukai oleh anak-anak kecil. Masing-masing tak sabar nak mandi pool bila sampai tu. Tapi tak boleh bagi mandi lagi sebab panas terik, petang-petang sikit baru bagi dieorang mandi. 

Lepas tu dia ada ruang dapur open di luar siap dengan peralatan masak, pinggan, cawan dan lain-lain. Ada juga meja makan yang besar untuk 6 orang duduk, ada juga tempat khas untuk BBQ. Dapur tu memang sangat sesuai untuk keluarga nieyl yang suka makan2 ni. Boleh dikatakan setiap petang dekat sana tu akan ada je minum petang yang sedap-sedap dieorang masak. Soory la gambar dapur tak ada nak tunjuk tapi kalau korang nak tengok review homestay ni dengan lebih jelas, nanti nieyl sharekan link-link dia okay..


Harga untuk keseluruhan homestay ni semalam RM2300. Dia ada juga bilik karaoke tapi kalau nak sewa harga lain. Macam nieyl kita tak ambil bilik karaoke tu sebab kita bawa semuanya sendiri dari rumah. 

So, far kan nieyl suka sangat homestay ni sangat bersih dan luas untuk keluarga yang ramai macam nieyl walaupun limit adalah 30 pax, tapi kalau lebih kita owner masih boleh bertolak ansur dan yang paling penting jaga kebersihan dan harta benda dalam homestay tu sebaik-baiknya sebab Duit Sekuriti kita RM500 tau, bukan sikit..masa check out kena check betul-betul supaya kita dapat balik duit RM500 tu semula. 

RR GUESTHOUSE MELAKA
Lot 2065, Lorong BN16 Km16,
Bukit Nibong, Paya Dalam.
Ayer Molek,75460 Melaka

FB : https://www.facebook.com/RRGuestHouseMelaka/
IG : https://www.instagram.com/rrguesthousemelaka/
TT : https://www.tiktok.com/@rrguesthousemelaka




~next entry♥
 

1 comment:

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen serta ziarah blog yg tak seberapa ini..:)