26 September, 2024

Malam Majlis Penutup

 


Malam Majlis Penutup | Tepat jam 8.00 malam kita mulakan majlis penutup dan penyampaian hadiah kepada semua ahli keluarga. Sorry tau korang, kualiti gambar malam tak berapa nak terang sebab kitaorang memang tutup lampu untuk pancarkan slaid. Kita berkumpul duduk datu tempat untuk beri sepenuh tumpuan kepada majlis penutup.

Selepas bacaan doa, kita ada persembahan khas dari anak buah nieyl. Dia special dan berani untuk buat persembahan depan orang ramai. Kitaorang bangga dengan dia, walaupun dia special tapi English dia very excellent tau. 
Kemudian, disusuli dengan tayangan montaj special oleh Team Montaj yang super anak-anak buah nieyl ni. Sepanjang montaj ni temubual ayah nieyl yang menceritakan tentang perkenalan bersama-sama isteri , kemudian cerita tentang anak-anak dari no.1 sampailah 14 orang. Disertakan dengan gambar-gambar zaman kiteorang kecil dan sekarang. 
Tamat tayangan montaj, ayah nieyl selaku ketua keluarga berucap sepatah dua dan meninggalkan pesanan-pesanan kepada anak-anak, cucu-cucu dan cicit. 
Paling tak sabar menunggu pengumunan pemenang tempat ke- 6 hingga Johan sepanjang sukaneka indoor dan outdoor. Kali ni nieyl gunakan sistem point jadi setiap kumpulan perlu mengumpul point dalam semua sukaneka sepanjang 2 hari. Johan keseluruhan bagi tahun 2024 ni kumpulan PINK. 

Apa-apa pun ini adat permainan ada kalah dan ada menang tapi biasanya yang kalah tu banyak yang tak puas hati hahahaha...tak apa, akan datang boleh kita perbaiki lagi untuk jadi lebih baik. 

Majlis diteruskan lagi dengan cabutan pertukaran hadiah. Ada 43 hadiah kita buat pertukaran. Jadi, nama yang di cabut tu diaorang akan datang ambil hadiah. Alhamdulillah semua orang happy bawa hadiah balik. 

Kemudia kita sampaikan juga hadiah kepada pemenang karaoke. Ada 3 hadiah karaoke yang team hadiah sediakan. So, akan datang harapnya makin ramai yang join sebab hadiah dia buka biasa-biasa tau hehehe. 

Ada slot tambahan malam tu, dimana abg ipar nieyl dan anak berbesar hati memberikan hadiah kepada semua pasangan suami isteri. Semoga abg ipar nieyl dan kakak sekeluarga sentiasa dimurahkan rezeki Amin...

Yang ini nieyl buat surprise birthday untuk mereka yang lahir pada Bulan September. Dieorang ni semua tak tahu, gigih anak buah nieyl pergi cari kek dekat melaka tu dengan bajet Rm100 dapatlah 2 ketul kek . Seronok nieyl tengok dieorang happy diraikan. Walaupun tak mewah yang penting ingatan tu boleh jadi mahal kan. 
Yang ini nieyl pun tak jangka. Anak buah nieyl yang paling sulung ni dia macam ayah dia suka memberi. Dalam diam dia sedikan hadiah-hadiah untuk mereka yang celebrate birthday bulan September. Semoga dia dan keluarga juga dimurahkan rezeki selalu. 

Acara birthday adalah acara penutup majlis malam tu, semua balik bilik dengan penuh hadiah dekat tangan masing-masing. Alhamdulillah...Tamat sudah cerita family day nieyl untuk tahun 2024. InsyaÁllah perancangan seterusnya adalah pada 2026 dengan pimpinan penyelaras family day yang baru. 

Pada hari esoknya kitaorang buat postmoterm dan kita buat perlantikan penyelaras yang baru bagi family day 2026.  Doakan semoga mak ayah nieyl kekal sihat dan kita boleh bermain-main di family day 2026.













1 comment:

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen serta ziarah blog yg tak seberapa ini..:)