02 September, 2024

Menjaga Jodoh Orang

Menjaga Jodoh Orang | Tengah santai-santai drive tiba-tiba keluar lagu baru Ara Johari bertajuk Menjaga Jodoh Orang. Ha.selalu kita cakap je,  ni pun dah boleh lagu tau. Korang dah dengar belum lagu tu?Kalau belum, free-free kang pergilah buka Youtube dengar..

Bila bercakap tentang jaga jodoh orang lain ni kan, nieyl tak ada pengalaman menjaga jodoh orang lain sebab jodoh sendiri pun tak terjaga masa muda-muda dulu.. Tapi ada pengalaman kawan-kawan jelah yang berkawan lama tetapi jodoh tak panjang pasangan dia berkahwin dengan orang lain. Tapi kan, kadang-kadang rasa macam kesian pada mereka yang berada disituasi ketika itu sebab berkawan dengan orang lain, kahwin dengan orang lain mungkin sebab pilihan keluarga ataupun pilihan sendiri.

Bila dah kahwin ni, kena jaga jodoh sendiri kuat-kuat dan sentiasa berdoa semoga segala dugaan dan rintangan pada masa akan datang ni kita kuat dan kita boleh hadapi dengan akal fikiran yang waras.. Sebab zaman sekarang ni, dah ada jodoh pun sibuk nak cari jodoh lagi, dan yang nak cari jodoh tu sibuk pulak nak cari jodoh yang dah berjodoh..dunia-dunia...


 

6 comments:

  1. Teringat juga ada sorang artis ni cakap ayat yg sama lepas dia berbaik dengan isteri bekas suaminya...dia dulu tolong jagakan je

    ReplyDelete
  2. ada plak lagu mcm tu yer.. ha ha..nanti nak dengar la

    ReplyDelete
  3. Kak SA pernah ada experienced...hehehe

    ReplyDelete
  4. Itulah kenapa saya tak suka pacaran lama sangat. Buang2 waktu. Apalagi kalo tak berjodoh 😅. Tp saya ada teman yg pacaran sejak high school, dan pada akhirnya menikah. Salut laah.

    ReplyDelete
  5. Setuju .. CCL pun pernah lalui ..tapi tu zmaan dulu laa . Percaya pada Allah dengan siapa pun kita berkawan rapat belum tentu Allah nak jodohkan dia dengan kita .

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen serta ziarah blog yg tak seberapa ini..:)