30 September, 2024

Come Back On Track 2024

 

Come Back On Track 2024 | Rasa gementar bila nak start balik join Fun Run ni tau. Last nieyl join tahun lepas bulan Disember 2023. Now nieyl start balik bulan September 2024 jarak dia dalam 8 bulan juga ya nieyl tak join. Jadi, semalam nieyl join semua sebagai permulaan yang baru  2024 ni nieyl ambil 5kn hahaha...3km tak ada lah sis jadi 5km kita redah sahaja laa..

Untuk kali ni bertemakan color biru untuk keluarga Malaysia. Bila cakap track di Cyberjaya ni actully nieyl dengan anak buah nieyl tu confident je track yang sama sebab kitaorang pernah sekali ke dua kali ikut track fun run area Cyberjaya ni. Jadi kita pun kejap-kejap lari, kejap-kejap brisk walk hahaha.. Sambil menikmati pemandangan indah pagi di Cyberjaya. 

Sekali tu kena Scam lah kali ini dia tak ikut track yang biasa nieyl lalu, kali ini dia bagi kita 4x mendaki bukit ya sis, memang rasa minta nyawa membawa beban ni hahaha. Kaki ni bila naik bukit rasa macam tak bergerak pun dia punya mendaki tu kan. Sampai minta anak buah nieyl tarik lah hahaha..

Mendaki bukit adalah sangat sengsara bila kita tak cukup stamina tau. Apa-apa pun Alhamdulillah akhirnya sampai juga ke finish line tepat pada 8.30 pagi. Lebih kurang 1 jam jugalah sebenarnya itu dah lambat, kalau 5km sepatutnya kurang dari 1 jam tapi tak apalah kita santai-santai dulu untuk permulaan ni. 

Tadaa cantik tak medal dia, nieyl suka kalau medal yang ada lebih dari 1 color. Kalau jenis yang 1 color je tu macam biasa je rasanya. hehehe..Ini medal fun run nieyl yang ke 6 ke 7. Tak ingat..

Untuk kali ini special sikit medal kita boleh custom nama pada medal. So, nieyl ambil peluang ni ukur nama nieyl pada belakang medal untuk nampak dia lebih special. Tak semua tempat Fun run disediakan tempat untuk custom nama macam ni, ada sesetengah tempat je akan buka booth untuk custom nama. Harga dia pun pada nieyl ok la 1 nama RM10 kalau nak tambah date kena tambah lagi RM5. 
Nieyl bermula Fun Run ni sebab terpengaruh dengan budak sorang ni la.. Dia lagi hebat dari nieyl medal dia dah banyak. So, sekarang ni dia lah peneman nieyl kalau nak join Fun Run sebab husband nieyl dia tak minat dengan fun run. InsyaÁllah dalam perancangan ada 2 lagi Fun Run yang dalam short list nieyl. Target nieyl tahun ni atleast nak 5 medal. So, kita tengok nanti macam mana..nieyl akan share update hobi fun run nieyl dalam blog okay..

Nieyl ada share video-video Fun Run nieyl dekat TikTok nieyl nanti kalau korang nak tengok boleh Click Here okay..



No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen serta ziarah blog yg tak seberapa ini..:)