25 September, 2024

Hari Ke-dua Family Day 2024

 

Hari Ke-dua Family Day 2024 | Untuk hari kedua dimulakan dengan senaman Aerobik oleh AJK senaman yang telah dilantik. Sesi senaman ini terbahagi kepada 2, satu panas badan dan ke dua hard sikit sampai berpeluh-peluh juga la kitaorang dikerjakan budak 2 orang ni. Tapi yang paling best semuanya sporting termasuk mak ayah nieyl ikut juga bersenam.

Selepas masing-masing dah kepenatan bersenam, kita breakfast dulu sebelum kita teruskan dengan game outdoor untuk dewasa, suami isteri dan kanak-kanak. 
Untuk game dalam kumpulan bagi dewasa kita ada game bola dalam botol dan juga bola dalam jaring. Untuk bola dalam botol tu setiap ahli kumpulan boleh baling sekali sahaja dan 3 kumpulan terbaik kita akan bawa ke final. Untuk game ke-2 ni pula bola dalam jaring dimana setiap ahli kumpulan diberikan chopstick dan kena fikir dan bekerjasama macam mana nak naikan bola keluar dari jaring tersebut tanpa pegang. Nampak simple je kan game ni tapi kalau tak bekerjasama bola tu takkan berjaya di keluarkan dari jaring. 

Orang dewasa berehat sekejap, kita bagi ruang untuk game kanak-kanak pula. Game pertama bawa bola dalam sudu, dibahagikan kepada 3 kumpulan dan setiap kumpulan 3 orang. Dan yang kedua collect gula-gula tengok group mana yang banyak collect gula-gula.

Kemudian kita main slot khas belon kasih sayang nama di beri. Game ni mak ayah nieyl akan jadi ketua kumpulan masing-masing, ada 4 kumpulan. Jadi, belon air akan di baling ke belakang dan orang belakang ke sambut sampai orang yang terakhir. Kelakar betul ada yang sempat sampai hujung dan ada yang tak sempat sambut belon-belon air pecah hahaha..

Game diteruskan walaupun hujan dah turun masa tu, kita cadang untuk stop dulu tapi yang lain kata teruskan sebab dah alang-alang basah. Jadi, kita teruskan dengan acara suami isteri iaitu kepit bola. Kepit bola di perut suami isteri dan juga celak kaki . Yang ini nieyl kalah sebab belon jatuh di tengah-tengah jalan. Memang kelakar betul game ni , kalau tengok video ada juga yang sampai seret, angkat isteri pun ada, yang terjatuh pun adoi lah..

Game yang ini tiada dalam perancangan, yang ni dieorang nak main sendiri tarik tali nak tengok siapa yang lebih kuat. Maybe next time boleh buat permainan tarik tali juga niii..

Last sekali yang lelaki ni terjun kolam ramai-ramai dan main bola air pula. Masa ni nieyl memang dah kepenatan, yang perempuan ada yang berehat dan ada yang prepare untuk makan tengah hari dan ada juga sambung tidur hahaha..sebab hujan tak berhenti masa tu,lepas zohor macam tu baru hujan berhenti..

Next entry nieyl share sesi bergambar pula ya..



No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen serta ziarah blog yg tak seberapa ini..:)