07 November, 2023

Tempat Wajib Singgah di Batu Berendam Melaka

Tempat Wajib Singgah di Batu Berendam Melaka | Melaka ni nieyl rasa kalau yang berdekatan rasanya ramai je yang dah beberapa kali kan, tapi kan kalau dah pergi dulu korang kena pergi sekarang juga sebab banyak je tempat-tempat yang mungkin dulu tak ada lagi, tapi sekarang dah ada. Lepas je nieyl lunch, terus ajak adik-adik ni google cari tempat untuk beli coconut shake dan keria. Ha dua benda ni kalau datang Melaka, memang wajib kita cari. Nieyl pun tak lepaskan peluanglah. 

Google jumpalah Batu Berendam yang viral juga tempat makanan ni, dan kebetulan dekat dengan hotel, jadi nieyl pergilah beli apa yang patut untuk isi perut lagi sebelum waktu makan malam puku7 malam. 

Masa nieyl sampai kedai ni, keria dah habis dan on the way nak top up. Selain keria situ juga ada jual pisang goreng, keledek dan goreng-goreng yang lain tapi orang memang beratur nak tunggu keria je, benda lain tak nak..hehehe.. 
Masa ni keria baru je di letak dalam dulang, masih panas dan kiteorang beli 2 box je, 1 box dalam dia ada 5 biji, dia sedap makan panas-panas tu tapi hati-hati sebab panas melecur mulut kang. hehehe.. 

Sebelum bergerak, kita pose lah sekeping untuk kenangan kita dah sampai sini untuk kita share dengan kawan-kawan dalam blog ni. Pada asalnya nak cari keria antarabangsa tu tapi bila fikir nak kena masuk pusat bandar tu kan, terus malas dan lagipun jauh sikit dari hotel yang nieyl nak check in tu. Jadi, kita pergilah tempat yang dekat-dekat je sebab terasa penat duduk dalam kereta lama-lama.

Sebelum balik, nieyl singgah beli cocanut shake yang popular dekat Batu Berendam. Kedai ni dia jual macam-macam jenis air buah, korang kalau tak nak coconut shake orderlah air buah yang lain. Sporting abg air tu bila nieyl snap dia bagi peace. Dah beli 2 benda yang nieyl nak tu, kiteorang terus bergerak ke hotel untuk check in pula. Ok, nanti nieyl sambung lagi share okay... selamat membaca ..







7 comments:

  1. alwayz full house..hihihi...tp linda plak tak gemo coconut shake...suka avocado atau manggo je...kalau manggo p kat sg putat...tu pun rse x sesedap dulu...hihihi

    ReplyDelete
  2. Kuih keria jadi permintaan ramai. Mesti sedap tu.

    ReplyDelete
  3. keria situ cepat betul habis. Dah lama tak jejak sebab macam rasa dia kurang kena selera dah

    ReplyDelete
  4. Kue keria saya ada coba, dikasih Ama kak blogger Anies saat saya ke Melaka june kemarin. Sukaaaa, tapi mungkin yg masih panas baru masak, lagi sedap yaaa.

    Masih nak ke Melaka lagi insya allah.banyaknyg blm saya coba 😄. Kemarin 3 malam masih terasa kurang

    ReplyDelete
  5. X tau la pernah sampai ke tak kat Batu Berendam ni

    ReplyDelete
  6. adik ipau ammi duduk batu berendam...tapi tak pernah pulak kitorang ke sini

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen serta ziarah blog yg tak seberapa ini..:)