20 January, 2020

Short Vacation Last Minute : Genting Highlands 2019

Short Vacation Last Minute : Genting Highlands 2019 | Tak pernah lagi dalam hidup nieyl pergi short vacation last minit seperti ini. Actually, pada asalnya memang nieyl dan husband tak dapat nak join pun adik beradik husband bercuti di Genting sebab pada tarikh tu adik beradik nieyl nak buat sambutan ulangtahun kelahiran ayah nieyl yang ke 71 tahun. 

Jadi, adik beradik husband tengah hari dah naik ke Genting. Nieyl ke majlis birthday ayah walau bagaimanapun, adik beradik husband asyik pujuk-pujuk dalam group ajak naik Genting. Mula-mula tu kuatkan semangat supaya tak terpengaruh , tapi lama-lama adoi jiwa kacau weh...selesai je majlis ayah nieyl masa tu around 7 malam. Masa on the way balik ke rumah tu, cakap dengan husband macam mana?nak naik genting tak?dieorg asyik ajak je dalam group tu. Lepas tu husband kata ok lepas isyak kita gerak naik Genting.. Serius ar...malam kot..tawakal je weh..

Kitaorang sampai puncak dalam pukul11 malam, terus pergi cari family members yang lain. Lepas dah jumpa tu, jalan -jalan dekat luar sekejap lepas tu pergi makan dan balik ke Hotel. Oh ye la pula  nak bagitahu , kitaorang stay dekat Gloria Residences Ion Delemen Genting Highlands


Disebalik short vacation rupanya ada surprise party untuk adik husband yang no.2 merangkap adik ipar nieyl dan kawan sekolah nieyl. Kiteorang panggil dia Mommy Ema. Antara 3 sekawan ni dia paling tua ikut bulan kelahiran. Siap ada kek princess pink color lagi, surprise ke idak?? Alhamdulillah walaupun adik beradik husband 4 orang sahaja, perangai berbeza bila masuk bab keluarga Alhamdulillah mereka bersatu. Itu yang bagusnya dalam keluarga..

" happy birthday babe, selamat hari tua hehehe..setiap tahun ko tua dulu dari kitreoang berdua..
walaupun tua dulu, ko tetap nampak muda okay, semoga dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki,
terima kasih sebab menjadi adik dan adik ipar yg baik, selalu ingat dekat kteorang.. Apa yang penting setiap ujian dan dugaan yang Allah berikan, pastinya kita mampu harunginya" 



Perkara pertama bila celik mata , buka sliding door dan jerit Wow!sangat cantik dan teruja dapat melihat salah satu ciptaan Allah bila berada di puncak..Sangat cantik korang awan pagi. Nieyl tak lepaskan peluang untuk capture moment kita berdiri selaras dengan awam. Korang tengoklah, cantikkan..Dan gambar yang atas ni nieyl share tanpa sebarang editing ya...ini natural punya gambar dari handphone nieyl. Kalau tak silap nieyl, waktu jam 6.50-7.00 pagi sahaja korang akan dapat gambaran yang sebegini, lepas tu penuh dengan kabus..


Selepas breakfast, pergi pool and than naik bilik bersiap-siap untuk check out tapi sebelum turun tu kitaorang habiskan masa di kawasan hotel, bergambar sebagai kenang-kenangan . Nampak tak kabus belakang tu, sememangnya sejuk tau lagi time tu hujang rintik-rintik.

with husband


Ini berapa lapis baju pakai dah ni,sejuk benor...macam mana nak pergi korea musim sejuk ni mahu 10 lapis pakai ni sebabnya nieyl seorang yang tak tahan sejuk. Baju sejuk pun dah macam pergi obesi dah padahal genting je hehehe...fefeeling la sikit sebelum ke kundasang nanti hahaha...


Yang ini pun sama juga, fefeeling obesi


Last gambar sebelum ke kereta nak pulang ke rumah. Ini kawasan luar hotel untuk kita lepak-lepak dan bergambar, anak-anak pun boleh main bubble dekat situ. Oklah korang Insya'Allah kita jumpa di next entry okay...xoxo.. oh ya, sebelum tu, bawah ni nieyl ada share hotel yang nieyl stay tu..dipuncak dan korang tengoklah jalan dia..seram....












7 comments:

  1. Dah lama tak naik genting. last pegi masa 1st anniversary. agaknya boleh ajak suami g sini lagi on 7th anniversary..

    ReplyDelete
  2. Nampak macam sejuk di atas tu ye.. Lama dah LeYa dan Otomen Taro tak naik Genting.. Hihu... Best3x

    ReplyDelete
  3. tak pernah naik genting. bestnya tengok. ^^

    ReplyDelete
  4. genting memang selalu berkabus nak-nak lagi lepas hujan hehe :)

    ReplyDelete
  5. seronoknya walaupun short vacay.. Berkabus.. sejuk..

    ReplyDelete
  6. biasanya yg tak plan tu menjadi sgt.. haha..

    aritu pernah naik genting skali tp xtido sana.. teringin nak pegi lg..

    ReplyDelete
  7. subhanallah..cantiknya view. Ayu pun x tahan sejuk.
    pernah dulu pegi ngan arwah suami..masa baru2 kawin dulu..ujan, ayu gigil2 sampai x leh nak jalan.

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen serta ziarah blog yg tak seberapa ini..:)