22 January, 2020

KDrama : Money Game

KDrama : Money Game | Sejak jadi suri rumahtangga ni, waktu malam nieyl memang banyak masa habiskan menonton movie bersama husband sebab siang hari dia kerja, so malam sahaja yang kita ada masa nak dating dekat rumah. Minggu lepas nieyl terbuka channel tvN, kalau siapa tak tahu channel ni tayangkan drama korea lama dan baru non stop. Kebetulan drama Money Game baru start episode 1 dan 2. Setaip khamis dn Jumaat hari tayangan dia.


Sinopsis

Sebuah bank, bahawa kerajaan Korea memegang ekuiti, adalah di hampir kebangkrutan. Negara ini bimbang bahawa mereka akan menghadapi krisis kewangan yang sama seperti apa yang terjadi pada tahun 1997. Orang dalam Suruhanjaya Perkhidmatan Kewangan berjuang untuk mencegah kejadian yang serupa.

Chae Yi-Hun (Ko Soo) adalah ketua dalam Biro Dasar Ekonomi di Suruhanjaya Perkhidmatan Kewangan. Dia melakukan yang terbaik sebagai birokrat ekonomi. Bapanya adalah ahli ekonomi terbaik di Korea Selatan, tetapi Chae Yi-Hun menyembunyikan identiti bapanya.

Heo Jae (Lee Sung-Min) adalah pengerusi Suruhanjaya Perkhidmatan Kewangan. Dia seorang lelaki yang bercita-cita tinggi. Beliau mengalami Krisis Kewangan Korea pada tahun 1997. Pada masa itu, dia menjadi kecewa dengan infrastruktur kewangan Korea yang tidak berdaya. Objektifnya adalah untuk memperbaiki infrastruktur kewangan negara dengan apa-apa kos.

Lee Hye-Joon (Shim Eun-Kyung) mula bekerja di Biro Kewangan Antarabangsa Kementerian Ekonomi dan Kewangan. Semasa Krisis Kewangan Korea, dia hanya bayi dan keluarganya bergelut sepanjang masa. Dia bermimpi mempunyai bangunan.

Nieyl suka tengok drama korea berbentuk action ataupun penyiasatan. So, nieyl rasa drama ini salah satu drama yang akan nieyl tengok sampai episode yang terakhir, sebab setiap episode ada cerita yang membuatkan kita nak tahu, apa akan terjadi next dan next...

7 comments:

  1. oh belum start lagi drama ni. boleh la nak try pasni :D

    ReplyDelete
  2. menarik.
    kak pip baru habis layan cerita Encounter,
    lepas ni tengah fikir nak layan Kdrama apa pula.

    ReplyDelete
  3. Akak pun suka dan dah terjebak ngan drama Korea..Nieyl dah tgok Splash Splash Love? Cuba cari...best giler

    ReplyDelete
  4. menarik citer ni. mama pula suka tgk citer hantu hihi.. dan juga misteri

    ReplyDelete
  5. lama x layan drama korea..busyyyy...

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen serta ziarah blog yg tak seberapa ini..:)