13 June, 2024

Dengar Radio Setiap Hari

 


Dengar Radio Setiap Hari | Kalau dulu kan nak dengar radio waktu buat kerja agak susah sikit sebabnya nieyl workstation nieyl jenis yang open space, kalau nak dengar lagu selalunya akan pakai headphone itupun time bos tak ada ataupun tak nak orang kacau kita tengah buat kerja.

But now!heaven sikitlah..nieyl ada bilik sendiri yang tidak mengganggu orang lain, sekarang ni setiap pagi nieyl akan buka zikir dan surah-surah quran dari pukul7.30 pagi sehingga pukul10 pagi. After tu nieyl akan buka radio suria sampai petang. Jadi, sambil nieyl buat kerja tu memang layan radio, kalau dah boring dengar radio..layanlah lagu-lagu sambil buat kerja. 

Tapikan nieyl rindu duduk dekat workstation open space sebab boleh take 5 sembang dengan orang. Kalau duduk dalam bilik ni kan, kena tunggu orang datang dekat kita, kita tak leh nak bergerak sangat kang boss panggil kita tak ada dekat tempat. 

Ha..begitulah rutin nieyl sekarang ni sejak jadi PA ni ha..kerja still ada je ni nak kena buat, nak elakkan rasa boring hehehe..

8 comments:

  1. Sama la ngan Kak SA..suria fm ni memang jadi pilihan...

    ReplyDelete
  2. sama la.kak ayu pun masuk opis mesti on radio but kak ayu dgr hot fm

    ReplyDelete
  3. seronok..linda dengar guna PC je...kadang2 bukak U tube..ikot mood lah..kadang nak dengar lagu kita buka..kdg tak rase nak dgar lagu pun...sebab linda punya banyak kena tinggalkan workstation...merata berjalannya...hahhaa

    ReplyDelete
  4. Kalau duduk dalam bilik seorang kadang rasa sunyi juga. Kalau duduk kat luar memang seronok. Dulu akak pernah duduk dalam bilik tapi bila kita keluar sekejap best je tengok orang kat luar tu....

    ReplyDelete
  5. Sama la kita dengar radio suria jugak kat office.

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum sis, ada bilik sendiri selesa tetapi rindu kemeriahan dengan colleague ye sis. Saya biasa dengar radio dalam kereta..

    ReplyDelete
  7. Saya pun sama, suka duduk bilik sendiri.Anytime boleh pasang lagu or zikir.Tak beban nak layan kawan sembang ke apa time kita busy..haha..

    ReplyDelete
  8. Sama laa .. tiap kali sampai office, wajib pasang suria fm .. kalau tidak sunyi laa tanpa celoteh mereka .

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen serta ziarah blog yg tak seberapa ini..:)