15 March, 2018

Kempen Jom Sihat

Awal bulan 3 hari tu opis ada buat kempen jom sihat anjuran puspanita. Memang kebetulan start kempen ni nieyl memang on diet so, ambil peluang untuk join sekali kempen ni. Kempen jom sihat ini akan berlangsung sehingga bulan 12. Setiap hujung bulan, kita akan adakan sesi timbang-menimbang untuk mencatatkan berapa penurunan. Sehingga bulan 12 ,akan di umumkan siapa juara penurunan berdasarkan kadar penurunan yang banyak. Best kan?Motivasi sangat okay program-program macam ni.


Sebelum mendengar taklimat dari urusetia, kena isi dulu borang dimana dalam borang tu kena nyatakan berat dan tinggi sebagai rekod sebelum kempen bermula. Dalam kempen ni bukan sahaja orang yang berbadan besar je boleh join sesiapa sahaja pun boleh join sebagai langkah pertama menjaga kesihatan. Ingatnya!kesedaran itu penting.


Sesi mengukur ketinggian, kalau nak dapat BMI yang tepat, kena ukur ketinggian dan berat supaya kita boleh kira bmi badan kita yang sebenarnya. Nampak tu semua sibuk mengukur tinggi.


Selepas dah selesai ukur mengukur tu, kita masuk bilik perbincangan untuk dengar sedikit taklimat tentang kesihatan,berkongsi pengalaman bersama mereka yang telah berjaya menurunkan berat badan dengan jayanya. 



Program-program macam ni sangat bagus sebenarnya, ianya bukan sahaja tujuan untuk kurus tetapi ianya lebih bertujuan mengajar kita amalan-amalan yang lebih sihat terutamanya dalam bab makanan. Apabila umur semakin meningkat, kesihatan perlu di titik beratkan sebab dari pemakanan yang sihat, senaman yang konsistem InsyaÁllah..hari-hari kita lebih cergas dan lebih sihat.




1 comment:

  1. Wah!menarik tu Nieyl... Baru semangat nak on diet kan bila ada program macamtu 😊

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen serta ziarah blog yg tak seberapa ini..:)