26 March, 2018

Holiday Di Tanjung Biru Port Dickson

Tanjung biru menjadi tempat pilihan percutian nieyl kali ini bersama suami, mak dan family kakak. Bagi yang tak tahu di mana Tanjung Biru, ia terletak di Port Dickson, Negeri Sembilan. Untuk percutian bajet kali ini kitaorang pergi yang dekat sahaja dan yang penting semua orang happy. Nieyl bergerak dari rumah dalam pukul 11 pagi, sampai di PD lebih kurang pukul1. Itupun nieyl dari rumah ikut jalan dalam jadi masa perjalanan tu singkat mengambil masa lebih kurang 1 jam 30 minit dan tanpa tol..kekeke..

Kakak nieyl 2 buah kereta dari Petaling Jaya, so dieorang kena ikut highway dan kitaorang jumpa di dataran teluk kemang kemudian pergi makan tengah hari dulu sebelum check in..

Sementara tunggu family kakak sampai, nieyl bawa mak pergi jalan-jalan dekat Teluk Kemang sambil makan buah dan menikmati pemandangan di sekelingi.


Ini cuci sulung nieyl, nampak tak tu..mata hitam dia besar. Bila dah lunch , saja je nieyl ajak cucu ni naik kereta nieyl, sebab kata kakak nieyl dia kalau dalam kereta dengan nenek dia tak duduk diam. Tp bila duduk dengan nieyl, bagus..baik je dia..duduk setempat je..kekeke..

Sampai je kondo,urusan check in pun selesai..ramai-ramai angkat barang naik. Nasib baiklah dapat kondo tingkat 2 je..Sebabnya barang kiteorang banyak sangat dengan beg pakaian, barang-barang makanan lagi. Dah alang-alang dapat kondo yang boleh masak, apa lagi save money okay.

Budak-budak biasalah nampak kolam, tak kira tengah panas ke tak terus turun mandi..Nieyl dengan kakak turun petang dah redup sikit, baru kiteorang join mandi kolam. Masa tu tak berapa ramai lagi mungkin dieorang check in lewat petang.





Lepas puas mandi manda dalam kolam,semua naik mandi air bersih, solat maghrib dan isyak. Kemudian pergi makan malam dekat luar untuk hari pertama. 





Untuk percutian 3 hari 2 malam ni nieyl hanya keluarkan duit RM300 termasuk duit penginapan dan makan-makan. Ha..yang ini dah siap-siap collect dah. Tak payah nak fikir lagi, kos minyak pergi balik pun dalam rm40 je.. 

Kalau pergi bercuti macam ni seronok sebab bajet kita share bahagi berapa keluarga yang join..InsyaÁllah bulan 9 ini akan pergi lagi bercuti tapi masih lagi tengah mencari tempat yang sesuai mengikut bajet dan jarak perjalanan. 

Korang anak-anak cuti sekolah pergi mana je?atau balik kampung...



No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen serta ziarah blog yg tak seberapa ini..:)