23 October, 2017

Panas Terik Sungguh Sekarang ini


Panas Terik Sungguh Sekarang ini | Kebelakangan ini nieyl terasa cuaca sangat panas terik bukan sahaja di waktu siang hari malah di malam hari jua panas bahang itu terasa. Sampaikan duduk di ruang tamu menonton TV dengan on kipas pun masih lagi berpeluh-peluh. Allahuakbar..Dugaan Allah untuk umatnya.


Di rumah nieyl memang setiap bilik, memang dipasangkan aircond cuma nieyl memang sangat jarang ON sebabnya langkah penjimatan. Hanya ON apabila betul-betul memerlukan sahaja. Rasanya aircond dalam bilik tidur nieyl adalah dalam setahun juga tak ON..kekeke..Bukan kedekut tapi jimat. 

Cuma sejak 2 3 hari ini, nieyl memang ON aircond dari tengah hari sehingga malam nak tidur sebab cuaca di luar dan dalam rumah sama panasnya. Jadinya, bulan depan punya bill extra angka la nampaknya. 

Dengan cuaca yang sangat panas sekarang ini,kepada orang ramai jaga kesihatan masing-masing dengan minum air secukupnya dan  kurangkan aktiviti diluar.Dibawah ini nieyl share beberapa tips yang disarankan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia untuk cuaca panas sekarang ini.



1 comment:

  1. cik nor pun xkluar rehat..sanggup bawa bekal..klu pun waktu balik..:)

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen serta ziarah blog yg tak seberapa ini..:)