24 May, 2017

Restoran Wajib Di Melaka

Restoran Wajib Di Melaka | Tidak kira berapa kali pun pergi Melaka nie, belum pernah lagi tak pergi makanan asam pedas di Restoran Asam Pedas Selera Kampung yang sangat terkenal dengan asam pedas pelbagai jenis ikan dan pernah masuk Jalan-Jalan Cari Makan Tv3. 


Bayangkan bila dah rehat sekejap dekat hotel, dengan perut memang tersangat lapar..gigih suami isteri jalan kaki dari hotel ke Restoran Asam Pedas ni, jarak dari hotel mengambil masa lebih kurang 10-12 minit sahaja untuk sampai so, tidak perlu susah payah nak bawa kereta yang memang dah tahu parking memang tersangat susah nak dapat, salah parking kena saman pun tak ada gunanya betul tak..

So,sangat suka duka bila sampai di Restoran tu terlalu ramai orang sampai tempat duduk pun tak ada,so..tak ada pilihan sebab perut dah lapar sangat..jadinya nieyl pergi Restoran Hajjah Ruhana Asam Pedas yang bertentangan dengan Restoran yang nieyl nak pergi makan tu..It's ok..next time boleh datang lagi...


Walaupun masing-masing lapar, tapi tidaklah ambil makanan macam 10 hari tak makan, kteorang ambil yang simple dan janji kenyang sahaja. Nieyl ambil ikan kembung besar asam pedas, nasi putih dan ulam 2 org makan dan air teh o ais total RM18. 



Oklah..nanti sambung lagi, nieyl nak share dengan korang tempat yang nieyl memang nak sangat pergi bila sampai dekat Melaka ni..nak tahu dekat mana..stay tuned okay...😍



3 comments:

  1. Sedapnya asam pedas.. Raya nanti harapnya dapatlah gi melaka..

    ReplyDelete
  2. sedapnya! nak kena try lepas puasa lah jawabnya nie hahaha

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen serta ziarah blog yg tak seberapa ini..:)