25 July, 2024

Pemberian Dari Makkah

 

Pemberian Dari Makkah | Alhamdulillah, rezeki nieyl lagi hari ini dapat ole-ole dari Pegawai nieyl yang telah menunaikan Haji tahun ni, dia bari nieyl air zam zam, kekacangan, kurma dan juga bag sling yang sangat comel dan boleh letak handphone. 

Nieyl bersyukur sangat dikelilingi dengan orang yang baik-baik, walaupun pangkat mereka ni jauh lebih tinggi dari nieyl tapi langsung tak kekok, ataupun berkira dengan yang bawah-bawah ni. Puan yang beri nieyl ole-ole ni kan suka sangat bersedekah tau, dulu boleh dikatakan setiap bulan dia akan beli makanan untuk dikongsikan bersama-sama. 

Allah juga pernah menguji Puan ni dengan Penyakit kanser tetapi Alhamdulillah Allah memilih untuk sembuhkan Puan sehingga bebas kanser, dan Puan tidak berhenti memberi .. Kalau nieyl hantar bawang goreng ke peria ke dekat rumah puan, dia mesti akan membalasnya dengan bagi nieyl makanan untuk nieyl bagi pada Mak. 

Satu yang nieyl belajar, bersedekahlah selalu sebab kita tak akan rasa miskin pun malah Allah akan gantikan sesuatu yang lebih baik. Jomlah kita sama-sama amalkan amalan bersedekah ♥




7 comments:

  1. Alhamdulillah rezeki tu hadiah dari Makkah :D

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah rezeki Nieyl.
    Sebenarnya makin kita memberi makin byk nikmat Allah bagi kan...

    ReplyDelete
  3. Thank you utk remindernya kak nieyls. Papa saya pun selalu tak bosan memberi nasihat utk sedekah tiap saat. Krn itulah yg bisa menjauhkan kita dari musibah.

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen serta ziarah blog yg tak seberapa ini..:)