25 May, 2017

Capati Tehel Memang Sedap

Capati Tehel Memang Sedap | Bila dah banyak kalori terbakar masa berjalan kaki ke padang pasir klebang, perut pun dah terasa lapar sangat.Terus pergi cari tempat makan yang adik ipar nieyl suggest. Kedai yang dikenali sebagai Warung Capati Tehel, berada di kawasan pedalaman sedikit dan berada selepas corner jalan. So,kalau nak pergi kedai ni sepanjang perjalanan tu kena slow-slow sebab takut terlepas simpang belah kanan. 

Apa yang diberitahu, warung ini sering kali menjadi salah satu tempat persinggahan pelancong dari luar Melaka,sebelum mereka pergi ke pusat bandar melaka. So, macam nieyl memang dari pusat bandar gigih en.husband drive yang agak jauh sedikit semata-mata nak pergi rasa capati yang dikatakan terkenal di Melaka ini. 

 gambar dari google

Masa nieyl pergi tu dah malam dalam pukul8.30 macam tu la, ada beberapa meja penuh juga ,kata adik ipar warung ini sentiasa dibanjiri dengan pelanggan yang tidak putus-putus,jadi kena bersabar menanti makanan yang di order. Namun begitu, kalau dah namanya rezeki, Alhamdulillah..time nieyl hari tu,tidak perlu tunggu lama pun mungkin time tu tidak berapa ramai orang. So,boleh makan dengan selesa dan tenangnya.


Malam tu nieyl order 8 keping capati dan 3 kuah kari kambing. Capati yang disediakan di Tehel ini sangat lain dari yang lain kerana keenakan kari kambing dia tu sangat super,tidak ada langsung bau kambing,so..bila kita makan tu rasa macam sekeping tak cukup.ha..that why nieyl dengar orang order dekat sini seorang mampu habiskan 10-15 keping..

Lagipun capati yang dibuat tu pun sangat lembut dan kuahnya pula segala rasa cukup tidak ada kurang pun.Pemilik warung ini berasal dari Pakistan that why capati dia sangat berbeza dari capati yang biasa kita makan. Menurutnya lagi, dia mampu menjual capati sehingga 10 kilogram tepung setiap hari dan setiap bulan mampu menjana pendapatan sekitar RM4000. wow!

Ok kalau korang pergi Melaka, nieyl memang rekemen 100% korang pergi cuba sendiri keenakan capati bersama kuah kambing atau kuah kari ayam dia..memang akan datang lagi,InsyaÁllah..

Warung capati Tehel ini beroperasi setiap hari kecuali Jumaat bermula pukul 5.30 Petang sehingga 11 Malam.

Lokasinya di Batu 9,Jalan Tehel,Benban, 77200,Jasin,Melaka

5 comments:

  1. Sedapnya.. Dengan kari kambing lak tu.. Pergh!! Memikat..

    ReplyDelete
  2. menariknya, sedaplah capati akak pun suka, kalau ke melaka boleh terjah ni

    ReplyDelete
  3. Harus Cuba bile pergi Melaka ni

    ReplyDelete
  4. masih buka lagi ke?waktu operasi pukul berapa?

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen serta ziarah blog yg tak seberapa ini..:)