Makanan yang tidak perlu di simpan dalam peti ais

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ 

Makanan yang tidak perlu di simpan dalam peti ais | Selalunya bila lepas balik dari pasar pagi atau pasaraya, perkara yang paling akan di buat adalah simpan barang² dalam peti ais. Kata mak,simpan dalam peti ais nanti letak dekat luar cepat rosak. Tanggapan tu berterusan sampai ke hari ini..Nieyl masih lagi simpan barang² dalam peti ais..tapi hari ini baru tahu yang ada beberapa jenis makanan yang sebenarnya kita tak perlu pun simpan dalam peti ais. serius?betul..meh kita share...











Semoga perkongsian pagi ni..sedikit sebanyak dapat membantu kita semua okey...balik nanti check peti ais ya.. :)
  Sign Blog photo sign blog_zps0lh8t4jo.png

10 comments:

  1. info yg sgt bagus..maklumlah semua nak dsumbat dalam peti ais... hihi..nasib peti tu besar..

    ReplyDelete
  2. Tomato sue simpan dalam peti. Tapi ok je setakat ni. Beli stok untuk seminggu mkn je.

    ReplyDelete
  3. bawang merah putih tu sll je sy sumbat. hahaha..

    ReplyDelete
  4. bagus sharing info macam ni. kebanyakkan barang ni memang tak simpan dalam peti

    ReplyDelete
  5. Tapi tomato dan kentang kakak simpan dlm peti ais tau Nieyl
    Memang kat kedai pun kentang duduk luar pun tapi kakak tak ikut.

    ReplyDelete
  6. selalu simpab buat tomato jah dalam peti... bawang besar la

    ReplyDelete
  7. dulu madu letak dalam peti ais. Tomato pun! Yang lain tu memang letak kat luar sebab mak ajar letak luar. Hahaha

    ReplyDelete
  8. Banyak juga yang simpan dalam peti ais. Konon nak tahan lama rupanya salah..hihi

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen serta ziarah blog yg tak seberapa ini..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...