20 November, 2019

Penutup Derma Darah Tahun 2019

Penutup Derma Darah Tahun 2019 | Syukur Alhamdulillah, niat dihati nak terus membantu mereka yang memerlukan terus dipermudahkan. 11.11.2019 merupakan kali terakhir untuk tahun 2019 nieyl derma darah. Setahun boleh derma lebih kurang 4 kali sahaja iaitu jarak dia 3 bulan sekali. Setiap yang biasa derma darah tu kita geng!


Bila tengah derma darah tu, kita kena relax dan jangan stress-stress. tengok nieyl sampai terlelap juga la sementara tunggu darah penuh 1 bag tu..


Gambar ni member nieyl snap, time ni nurse tengah check sama ada darah nieyl dah mencukupi atau belum mengikut berat yang di tetapkan. Selepas selesai, bukan kita boleh turun macam tu je tau, biasanya kita di suruh berehat sekurang-kurangnya 10 minit untuk kita stabilkankan semula darah dalam badan kita dan jangan lupa untuk minum air kosong dengan banyak okay.


Kakak sebelah nieyl ni, first time dia derma darah, Alhamdulillah...muka ada senyum semoga dia akan teruskan niat menderma untuk membantu okay.


Kalau korang tak tahu bila kempen derma darah ataupun di mana ada kempen derma darah selain dari hospital, korang rajin-rajin lah singgah website Pusat Darah Negara, Klik sini . Di situ akan ada jadual kempen derma darah, korang boleh tengok tempat yang berdekatan dengan korang okay..

8 comments:

  1. bagosnya derma drh..
    sy ni penakot.. adoila..

    ReplyDelete
  2. wah..bagus2. Ayu pernah derma darah sekali je..masa belajar dulu. tu pun lepas derma tu pitam2.. sekali tu je la.

    ReplyDelete
  3. tahniah nieyl.
    aida x pernah derma darah.
    tak layak :)
    sendiri darah x brape nak ada dan bermasalah skit.
    lagipun, seram jugak bab darah2 ni :) hi hi...

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillahh. semoga dapat membantu mereka yang memerlukan.

    ReplyDelete
  5. alhamdulillah..tahniah..sisYat tak pernah lepas untuk derma darah. masalah darahh rendah and tiap kali nk derma mesti time tu BF,. huhu

    ReplyDelete
  6. Tahniah Nieyl..
    Sha tak pernah berjaya lagi nak buat aktiviti derma darah nie..

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen serta ziarah blog yg tak seberapa ini..:)