16 March, 2018

School Holidays

Bila tiba musim cuti sekolah, anak-anak buah nieyl yang ramai dekat rumah tu melompat-lompat keriangan sebab apa tak perlu lagi bangun pagi,tak perlu iron baju. Dan kadang-kadang ada juga mak ayah yang bekerja, pening kepala nak letak anak -anak dekat mana. Yang mana anak-anak kecil duduk dekat taska oklah, yang dah sekolah ni kan.. Kawan-kawan nieyl yang mengalami situasi macam ni biasanya ada yang hantar anak ke kampung, tumpang taska anak-anak yang lain dan ada juga yang bawa anak ke office. Tak apa, as long as dieorang behave... Bos-bos pun faham,kalau musim cuti sekolah.


Dan bab yang paling best bila musim cuti sekolah adalah mak ayah pun tumpang ambil cuti bawa anak-anak pergi holiday. Kalau nieyl, anak tak ada..nieyl masih lagi pergi holiday time cuti sekolah sebab join kakak nieyl bawa anak-anak dia. Sambil tu boleh la bawa mak jalan-jalan juga. Kalau kerja je kualiti time dengan family tu tak ada, tak guna juga sebab family adalah segala-galanya selain kerja..


Yeay..mood vacation dah ON..esok nak pergi PD dah..3 hari 2 malam InsyaÁllah walaupun dekat tapi kualiti tu lebih penting ok..kepada yang bercuti juga selamat bercuti ok..Jumpa next weekk.. 

2 comments:

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen serta ziarah blog yg tak seberapa ini..:)