19 December, 2018

Siapa ada Pipi Tembam?Jom kecilkan

Seperti nieyl mungkin muka nieyl memang sesuai berpipi tembam so, tak ada masalah cuma nieyl pernah dengar dikalangan kita yang berbadan kecil sebolehnya tak nak pipi tembam sebabnya bila memiliki pipi tembam mereka merasakan mereka tergolong dalam golongan yang GEMUK..yeke? 

Ada sebilangan jejaka dieorang suka jika wanita mempunyai pipi yang tembam hal ini kerana ianya tanda seorang wanita itu comel,gebu dan manja. so ok apa tembam kan..

gambar hiasan : google

Cara mengecilkan pipi yang tembam


  1. Kunyah Chewing Gum - Bukan sahaja mampu memberikan ketenangan dan menghilangkan stress malah ia juga boleh membantu mengecilkan pipi yang tembam. Ini kerana apa bila kita mengunyah chewing gum semua otot muka akan bergerak pantas. Selain itu ia dapat membina otot di atas pipi. Jadi, kalau korang rasa nak kecilkan pipi sikit boleh la try cara ini.
  2. Senaman Rahang- Senaman bukan sahaja melibatkan badan malah ianya turut melibatkan otot - otot lain juga seperti pipi. Ataupun lebih dikenali sebagai YOGA FACE. See muka pun ada yoga okay jangan main-main. Ia bukan sahaja sesuai untuk korang kecilkan pipi malah boleh menegangkan kulit wajah juga..
  3. Urut Pipi - Teknik urutan pada wajah dipercayai dapat membuang lemak-lemak degil dibahagian Pipi. Wah!Gunakan krim wajah sebagai pelincir untuk membuat urutan.
  4. Teknik solekan yang betul - Yang ini sangat sesuai kepada mereka yang rajin bermain dengan make up. Kalau nak tahu macam mana teknik dia, korang boleh pergi tengok di Youtube ya.
  5. Murahkan Senyuman - Yang ini paling murah dan senang untuk di buat. Salah satu cara mudah nak kasi otot pipi kita bergerak. Lagipun senyum tu kan sedekah, senyuman pun boleh jadi penawar kedukaan..okay jangan lupa senyum tauu



7 comments:

  1. sha rasa dah buat dah cara ni tapi tak kecil pun haha

    ReplyDelete
  2. pipi tembam memang comellah...geram je tengok nak pulak kalau budak2

    ReplyDelete
  3. akk pun tembab yakmat ni hehehe.

    Btw, jemput join : http://www.azlindaalin.com/2018/12/2019-segmen-blog-azlinda-alin.html

    ReplyDelete
  4. yang last paling senang nak buat.. senyum.. hehehe

    ReplyDelete
  5. Nasib baik pipi tak tembam walaupun kadang kadang tembam hahaha

    ReplyDelete
  6. ye ke? ha ha ha ha ha...
    pipi aida x tembam dan x kurus :)

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen serta ziarah blog yg tak seberapa ini..:)