Ada Apa Dengan Biji Buah Tembikai

Ada Apa Dengan Biji Buah Tembikai | Bila cuaca panas terik, terbayang air kelapa dan makan buah tembikai peh!tidak terkata rasa nikmatnya kan. Tahukah korang buah tembikai antara buah yang mengandungi kandungan air yang tinggi dan kaya dengan vitamin dan mineral yang bermanfaat untuk tubuh badan kita. 

Biasanya kalau kita makan buah tembikai yang ada biji, bijinya itu kita buang kan betul tak?hari ini nieyl terbaca satu artikel dari sumber boldsky.com , yang menyatakan bahawa biji tembikai ini sebenarnya mempunyai banyak manfaat yang sangat besar dan mampu menyembuhkan penyakit seperti masalah jantung dan batu karang.


Hanya dengan mengambil biji tembikai dan rebut,air rebusan itu sangat bermanfaat untuk tubuh badan kita. Antaranya kebaikan yang kita dapat dari biji tembikai ialah :-
  • Mengawal diabetes
  • Menyihatkan jantung
  • Menyuatkan rambut
  • Mencantikkan kulit
  • Meningkatkan kekebalan tubuh badan
wow!banyak rupanya khasiat biji tembikai ni, korang boleh la cuba tips ini untuk lebih sihat 😏

4 comments:

  1. aah slalu buang je xtau pula biji pun ada manfaat kepada kita . terima kasih share =D

    ReplyDelete
  2. Tapi kelat kan biji tembikai tu? Haha. Btw nice info sis ^^ Tq. Jom join giveaway anis http://akhalilah.blogspot.my/2017/05/pemenang-mystery-contest-by-butik.html

    ReplyDelete
  3. selalu makan tembikai tapi x tau khasiat nya ... yg saya tahu makan buah adalah bagus..hehe

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen serta ziarah blog yg tak seberapa ini..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...