Kesan Buruk Asap Rokok Ayah Kepada Anak

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ 


Kesan Buruk Asap Rokok Ayah Kepada Anak | Kalau nak sembang pasal kesan merokok ni dengan mereka yang perokok tegar memang kita kalah. So,apa kata kalau kita ambil tahu sedikit kesan² yang akan di terima oleh orang² sekeliling macam isteri, anak² kan.

Ini nieyl nampak dengan mata kepala nieyl sendiri ketika berada di cafe, selamba saja si ayah merokok di hadapan anak yang nieyl rasa usia dalam 3thn mcm tu..wah!bangga rasanya kot berkepuk² asal keluar..ish..

Kalau rasa apa kau peduli, cuba fikirkan kesan pada anak² yang masih kecil nie.. kesian kat dieorg hari² nak kena sedut asap racun..Budak dia bukan pandai nak cakap pun..kita sebagai orang dewasa bijak² la berfikir...:)








Peringatan untuk suami tercinta..Please!kalau ada anak nanti..dia merokok dekat dengan anak,ku bakar semua rokok² dia tu..jangan main².. :P

  Sign Blog photo sign blog_zps0lh8t4jo.png

4 comments:

  1. BANYAL SGT MASALAHNYA TU...KAK XBOLEH BAU ASAP ROKOK MESTI SESAK DADA..

    ReplyDelete
  2. seriously I hate smokers! lg2 yg takde sivik...dpn kanak2 buat xfaham je...grrr

    ReplyDelete
  3. lakiku seorang perokok..bertabah je huhu :(

    ReplyDelete
  4. Betul tu.. Kena merokok jauh daripada orang. Bukan kanak-kanak saja. Kita yang lain juga..Perokok pasif pun boleh ada penyakit disebabkan asap rokok.

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen serta ziarah blog yg tak seberapa ini..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...