Obses dengan tuala

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ 

Obses dengan tuala | Ianya boleh dikategorikan sebagai osbeb juga lah kot sebabnya dalam masa 7 hari, isnin sehingga ahad kami suami isteri boleh gunakan 7 helai tuala. Dan setiap hari ahad ampaian penuh dengan tuala sampai kakak tegur, korang berdua tapi tuala sampai 7 helai..hahaha..

Setiap kali nak mandi,bila ternampak tuala yang dah siap lipat tersusun cantik atas rak..mesti tangan tu gatai capai dan guna. Lepas guna terus masuk dalam bakul bukan sidai ke jemur ke kat ampaian.. itulah cara kami suami isteri sejak kahwin nie..entah kenapa pun tak tahu. So,kalau nak bagi kami hadiah bagilah kami tuala mandi..hahaha..


Bila sembang pasal tuala nie, korang tahu tak cara cuci tuala mandi yang betul? kalau cara nieyl biasanya akan cuci asing tuala mandi dengan pakaian lain, letak serbuk pencuci dan last sekali letak pelembut atau softlan laaa...rasanya korang pun buat sama macam nieyl kot kan..

Tadi terbaca artikel tentang mencuci tuala persis hotel 5 bintang...wow!ada beza ke?hihihi.. Tak apa² meh kita tengok macam mana caranya. 

  1. Gunakan campuran cuka putih dan air bersih untuk membilas tuala yang telah dicuci
  2. kurangkan penggunakan sabun pencuci ketika mencuci tuala.
  3. Pastikan susu air ketika membilas adalah lebih dari 30 darjah celcius
#penggunaan cuka putih adalah untuk membantu membersihkan sabun pencuci yang melekat pada tuala ketika di cuci. Sekaligus tua menjadi kasar dan kaku..

Kalau cara ini belum pernah lagi cuba,mungkin kalau ada lebih masa boleh la cuba..nak tengok juga hasilnya...:)


  Sign Blog photo sign blog_zps0lh8t4jo.png

5 comments:

  1. saya basuh macam baju lain tapi asingkan. tak campur sekali.
    btw, thank you for the tips.. ^_^

    ReplyDelete
  2. Sha memang selalu basuh asing tuala..
    Nice tips..

    ReplyDelete
  3. nice sharing.Sy x buat pun..hehe..mls.Waah dahsat smpai 7 tuala =.=

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen serta ziarah blog yg tak seberapa ini..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...