Buat apa duduk dalam tandas lama-lama?

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ 

Buat apa duduk dalam tandas lama-lama? | Kalau tanya sesiapa pun,perkara ni bukan lagi asing lah bagi mereka yang bekerja di pejabat terutamanya sebab kalau tandas awam tu belum pernah lagi la nampak la..mungkin korang pernah alami tu tak tahu la kan... 

Ada sesetengah orang ni suka duduk dalam tandas dalam waktu yang sangat lama bukan sebab dieorang mengalami masalah seperti buasir atau sembelit tapi membaca..atau sibuk dengan telefon masing². Adoi..orang macam tu pun ada ya?pelik tapi benar..cuma takkan mengaku laa..

Tapi sebenarnya perbuatan seperti itu tidak elok dan mengundang bahaya kepada diri kita sendiri. Semakin lama kita berada dalam tandas semakin banyak penyakit yang kita boleh alami menurut laporan Nypost ..lagipun syaitan sukaaaaaa...

  1. Duduk lama di mangkuk tandas (tandas duduk) semakin tinggi tekanan yang di alami pinggul kita dan boleh menyakibatkan penyakit buasir. Ha..elok² tak ada buasir..dapat pula buasir..sakit tau kalau kena buasir nie...
  2. Ha..bukan tandas duduk je boleh mendatangkan penyakit buasir tu,tandas cangkuk pun sama bila tekanan pinggil tinggi,aliran darah pinggul akan terganggu.
  3. Selain dari tu,yang duduk lama dapat tandas tu sememangnya mengalami masalah pencernaan dan bagi mengelakkan masalah itu,korang di galakkan ambil serat bagi melancarkan proses pencernaan yang lebih baik.
  4. Berbual dan bercakap ketika berada di dalam tandas mengundang kuman dan bakteria yang bakal melekat pada alat tersebut biasanya handphone la..takkan korang nak basuh handphone korang tu kan,so..elakkan bawa handphone ke dalam tandas.. :)

Ingat!kalau tiada masalah pencernaan tidak perlu habiskan begitu banyak masa dalam tandas ya..bukan bagus pun.. :)

  Sign Blog photo sign blog_zps0lh8t4jo.png

5 comments:

  1. ntah akak jarang duduk dalam toilet tu lama-lama kecuali berus baju sekolah anak je..hehehe..

    ReplyDelete
  2. akak org yg paling xsuke berlama2 dlm toilet..xtau kenapa..rase mcm lemas..hhehe..

    ReplyDelete
  3. Tapi kalau dah kena diarrhea memang lamalah dok ulang-alik ke tandas Nieyl
    Satu ni memang tak boleh elak dah. Itu yg kalau kena sampai lembik rasa
    Siapa pun tak suka duduk lama-lama (ada syaitan tau dlm tandas hihi...)

    ReplyDelete
  4. Wkmsalam.
    Orang sembelit la duduk tandas lama2.

    ReplyDelete
  5. uii x yah la lelama duk kt tnds tu..tmpat setan tuh

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen serta ziarah blog yg tak seberapa ini..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...