21 February, 2018

Sudut Kongsi Rezeki

Sejak-sejak EKSA diperkenalkan , banyak idea-idea baru yang boleh dikembangkan disamping kita bekerja kita juga boleh berfikiran lebih kreatif. Ok nieyl dah lama nak share dengan korang sesuatu yang nieyl rasa kita boleh contohi bersama. Di pejabat nieyl terutamanya di aras nieyl di sediakan tempat letak makanan yang di beri nama SUDUT KONGSI REZEKI.

Sudut ini berfungsi sebagai bekerja sambil beramal, ok dalam kotak tu terbuka kepada sesiapa sahaja yang rasa nak belanja atau memberi sumbangan dalam bentuk makanan, boleh letak dalam kotak yang disediakan. Dan pada mereka yang rasa memerlukan, dieorang boleh ambil sekadar yang perlu sahaja.

Sejak diperkenalkan, Alhamdulillah..sambutan sangat bagus, sangat baik untuk kita menabung sedikit saham akhirat. Tiada syarat untuk memberi atau mengambil barangan makanan dalam ni, semuanya seikhlas hati. Selalu nieyl nampak dalam tu ada meggi cup, pelbagai biskut, coklat dan macam-macam lagi tidak lupa juga ada aiskrim yang diletakkan dalam peti ais. 


p/s: Walaupun barangan harga RM1 kita letakkan, tapi Allah menjanjikan pahala berlipat kali ganda untuk mereka yang gemar bersedekah.. Sama-sama kita menabung saham akhirat kita...

9 comments:

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen serta ziarah blog yg tak seberapa ini..:)