Ikan Talang Padi Masak Lemak

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ 

Dekat pejabat ada jualan produk hasil laut kering..
Murah² je so,nieyl seperti biasa la... pantang kalau ada orang jual pekasam nie..
memang laju je beli..sebab memang suka makan pekasam nie...
  Ada macam² hasil laut kering antaranya..

1.ASAM GELUGOR :RM4.50
2. ASAM JAWA :RM5.00
3. IKAN PEKASAM :RM8.00 (PUYU & SEPAT)
4. TEMENUNG KECIK :RM8.00
5. TALANG PADI :RM10.00
6. SOTONG KERING KECIL :RM10.00
7. SOTONG KERING BESAR :RM16.00
8. IKAN BILIS :RM16.50

Selain dari pekasam, nieyl try juga beli ikan talang padi..
biasanya kita beli yang had besar tu kan...kalau buat kenduri boleh laaa..
kalau takat makan 3 orang...beli yang comel nie pun dah ok da..

tadaaaa..ini lah hasilnya...ikan talang masak lemak cili api..
super sedappp...mak masak..campur dengan nenas...
mak kata kalau campur dengan rebung pun sedap juga.. :)

Next stor sebelum puasa...
ha..nanti boleh la borong untuk bulan puasa... :)
  Sign Blog photo sign blog_zps0lh8t4jo.png

6 comments:

  1. Dah mak tu pakar masak mestilah sedap sangat tu Nieyl
    Terliur kakak tengok:)

    ReplyDelete
  2. makanan laut yg kering penambah selera tu..

    ReplyDelete
  3. Wahhh kat pejabat siap ada orang jual ikan masin haa. Kat pejabat siqah, paling banyak jual shawl je. Hihi. Masak lemak cili api tu nampak sedap sangat!!

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen serta ziarah blog yg tak seberapa ini..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...