17 February, 2017

Resepi Teh Tarik Ala Kedai Mamak

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ


Resepi Teh Tarik Ala Kedai Mamak | Selalu atau kebiasaannya kalau menyinggah ke kedai mamak ini minuman yang selalu menjadi pilihan adalah Teh Tarik betul tak? Rasa teh tarik mamak dengan teh tarik yang biasa kita buat dekat rumah tu, mesti tak sama kan, kadang-kadang tu ada je kita rasa kurangnya. So, meh nieyl nak share resepi teh tarik ala mamak..nanti korang try la..

Resepi Teh Tarik Ala Mamak

Bahan-bahan
6-7 uncang teh
Air
Susu Cair
Susu Pekat
Cara-caranya: 
  1. Masukkan air panas dan uncang teh
  2. Biarkan teh menjadi gelap
  3. Masukkan susu cair,susu pekat 
  4. Kuantiti susu tu ikut citarasa masing-masing
  5. Letak secubit garam (hihihihi,rahsia) 


Selamat Mencubaaaaa ♥
  Sign Blog photo sign blog_zps0lh8t4jo.png

6 comments:

  1. WAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH...kata kunci dia 6-7 uncang dan garam!!

    ReplyDelete
  2. salah satu minuman ptg ju di ruma =D

    ReplyDelete
  3. Eh... letak garam?
    Biar betul Nieyl.. kakak baru tahu hihi..

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum nieyl,

    Inilah resepi minuman yg boleh menambat hati laki supaya x melepak lama di kedai mamak.. Boleh cuba.. Tak tahu pun ada secret ingredient (i.e garam).. Nice sharing.. 😊

    ReplyDelete
  5. aih ada secubit garam juga. hehe

    Pagi tadi baru try teh tarik masak dalam periuk. ngee

    ReplyDelete
  6. Kalau buat kat rumah mmg tak letak susu cair pun. Patutlah tak sama hihi

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen serta ziarah blog yg tak seberapa ini..:)