Petua Wangikan Ketuhar

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ 


Petua Wangikan Ketuhar | Terjumpa petua untuk hilangkan bau-bauan yang kurang enak dalam ketuhar di rumah ataupun di pejabat (pantry) . Kadang-kadang kita ni pandai guna sahaja, bersihkan tak reti. Ha..itu selalu ayat mak nieyl di rumah tu.

Tapi sebenarnya betul pun, kalau kita kerap guna untuk panaskan lauk-lauk kita tu, kejap sambal lepas itu yang berkuah dan lain-lain lagi, kita ini sekadar lap bersihkan je tapi sebenarnya kalau kita lap sahaja bau-bauan itu belum tentu tanggal tau..kadang-kadang bau dia..aduhai...pengsan!

Tadi nieyl terjumpa petua dari CARI mungkin boleh kita share bersama yang mana ada ketuhar di rumah tu ha rajin-rajin lah kita ya..




  1. Sediakan semangkuk air. Hiriskan limau atau lemon dan masukkan ke dalam air dan kemudian panaskan selama 2-3 minit mangkuk berisi lemon dalam ketuhar.

Selamat mencubaaaa...

  Sign Blog photo sign blog_zps0lh8t4jo.png

8 comments:

  1. kena try ni..microwave kat rumah tu setakat lap aje tak hilang baunya..

    ReplyDelete
  2. petua yang bagus ni.. terima kasih nieyl sebab share

    ReplyDelete
  3. ohh.. boleh cuba nih. microwave umah sis ade bau hangit sbb makanan terbakar dlm microwave haitu. tq atas info ini.

    ReplyDelete
  4. aah ada nmpk tips ni sblm ni tp xpena ju praktikkan sb xda oven dekat ruma, insyallah tntu bmanfaat bg sesiapa yg miliki oven. Cara pun senang tu =)

    ReplyDelete
  5. Bolehlah kakak cuba buat
    Biasa kakak suruh anak kakak lap aje guna kain yg spray dgn pencuci pinggan
    Lap-lap aje.

    ReplyDelete
  6. ooo macam tu ya. senang! jarang2 guna oven pun, skali nak guna balik ada bau. huhu. tq for the tips! 😊

    ReplyDelete
  7. kadang-kadang memang terfikir. Macamana lah nak wangikan oven atau microwave. Baru tahu cara nya ini

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen serta ziarah blog yg tak seberapa ini..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...