Istimewanya orang yang berdarah O ni

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ 


Istimewanya orang yang berdarah O ni | Siapa darah jenis O?kita geng la. Kalau nak tahu, kebanyakkan dari golongan ini sering dikaitkan mempunyai sifat kepimpinan yang tinggi, daya tumpuan hebat dan proaktif. Tapi rasanya tidaklah semuanya kot ada sifat seperti itu sebab nieyl rasa nieyl ada beberapa je  sifat² tu..hihihi..lain orang lain la kot sifat² dia kan..sebab sifat² ini kadang² dipengaruhi oleh persekitaran kita juga kan..


Ada sesetengah negara memang amat mementingkan jenis darah tau,majikan lebih memilih calon pekerja yang mempunyai darah jenis O. Sebab mereka percaya bahawa pekerja yang berdarah jenis O ini lebih bertanggungjawab, teratur, rasional dan berdedikasi dalam melakukan tugasan. Kalau sifat-sifat ini ada dalam diri nieyl. So,memang kenalah kalau darah jenis O ni..

Tapi jangan ingat orang darah O ni tak ada kekurangannya, dikatakan bawahan prang yang berdarah O ni sangat teruk dalam mengendalikan masalah hidup dan biasanya akan hilang fokus dalam kehidupan seharian..wah!yeke?i tak pun..hihihi..so far,Alhamdulillah..masih under control..hihihi..

Dari segi penyakit pula, mereka sering kali menghadapi gangguan hormon dan kekurangan iodin dalam badan serta sering dilanda masalah pada kelenjar tiroid..dan mempunyai lebihan asid dalam perut.. eh..eh..macam betul je, sebab nieyl memang ada gangguan hormon dan asid lebih dalam perut tu yang gastrik..

Jadi,tidak kira darah apa pun kita nie, jaga diri dan pastikan kesihatan sentiasa diutamankan 👯

  Sign Blog photo sign blog_zps0lh8t4jo.png

9 comments:

  1. ye..sy pun drah 0
    Ada betul ciri2 kat sy..

    ReplyDelete
  2. saya pun O! hehe..tp xtau lah sama ke x..

    ReplyDelete
  3. Ye meh? Tak perasan pulak ade kene mengene dgn darah tapi mungkin juga..hehehe..akak B!

    ReplyDelete
  4. Kita darah O. Begitu juga suami dan tentulah anak pun..bab rajin tu ya..bab selesai masalah sambil lewa tidak...bab perut tu ya mudahnya sakit perut...

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen serta ziarah blog yg tak seberapa ini..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...