28 July, 2017

Finally..dipersembahkan..


Finally..dipersembahkan | Ada yang komen kata tak sabar nak tengok hasil gabungan idea nieyl, kak naz dan team. Jom nieyl share keseluruhan gerai jamuan nieyl pada tahun 2017. Alhamdulillah daripada 2 kepala menjadi juga hasil yang cukup sempurna di mata kami berdua.


Ok ini lah dia keseluruhan gerai jamuan raya team nieyl. Cantik tak?berkonsepkan moden raya tapi masih lagi mengekalkan identiti hari raya dan menu semuanya Italian punya masakan yang dah sinonim dengan rakyat malaysia.


Gabungan warna purple, pink,putih dan kuning adalah sangat tempat dalam decoration kali ini. Terserlah sangat yang warna kuning tu kan.  Nasib baik lampu kelip-kelip tahun lepas ada beli 2, so..kita buat juraian air mata..bila on,memang cantik..


Ini bahagian jelly dan koktail, time ni belum siap bancuh lagi..idea asalnya nak sandarkan KLCC pada stand,tapi disebabkan tak terserlah bila letak bawah. Dapat idea letak atas meja biar melebihi wallpaper dinding tu. cantik tak?


Tampal wallpaper sebenarnya tiada dalam plan, ianya datang last minit bila berfikir nak letak mini cooper dekat dinding seperti gambar dekat atas ni..bila dah tampal,jadi cantik siap ada jalan raya lagi..

Dari sehari sebelum majlis lagi,sehingga hari kejadian..decoration ni salah satu yang berjaya menarik perhatian orang ramai.Sebab biasanya kita akan jumpa decoration seperti ini di hotel-hotel sahaja kan?tapi untuk tahun ini kita buat khas untuk jamuan raya 2017. Super hebat idea kak naz ni..



Kelainan sedikit kteorang sediakan cawan berisi air anggur untuk para juri yang akan mengadili untuk pertandingan gerai tercantik. Thank you kepada yang sudi bawa kan cawan yang cantik ni..


Antara menu yang paling cepat habis adalah garlic bread + mushroon soup , buat pengetahuan korang, garlic bread ni bukan di buat di rumah ya, semuanya di sediakan di pejabat. Nieyl sendiri pun tak sempat nak tengok macam mana dieroang buat,sebab buzy buat kerja di hadapan. 


Menu yang paling lain dari yang lain adalah pasta, gerai jamuan kali ini ada pelbagai jenis pasta yang boleh di rasai, kuah speghetti dan carbonara. Selain itu juga kita ada macam² lagi makanan termasuk ada kek raya.. 😄


Nama gerai yang di pilih adalah italia di wilayah. Ok frame ni biasalah nieyl beli dekat Ikea, manakalah tulisan semua nieyl juga balance kain flanel yang lebih buat lampu gantung hari tu. So, tak nak membazir. Frame tu pun belakang dia yang berwarna putih tu nieyl guna kertas A3 sahaja, so..nieyl tak rosakkan frame tu pun..sebab nieyl boleh guna lagi frame tu di masa-masa akan datang. 

Oklah korang, rasanya cukup lah nieyl cerita tentang persiapan gerai jamuan raya tahun ni. InsyaÁllah tahun depan kalau panjang umur,nieyl share lagi deco gerai tahun depan ya...😉 hope korang suka la decoration yang nieyl tunjukkan tu..mana lah tahu boleh buat tahun depan untuk jamuan raya pejabat korang pula kan...

Happy weekend korang!


3 comments:

  1. wowww..memang cantiklah nieyl deko2nya tu, suka akak tengok. so apa kata juri? menang tak gerai niel, mesti menang ni kan

    ReplyDelete
  2. Cantik, kreatif, mengancam dan memikat selera..

    ReplyDelete
  3. CAntiknya kak nieyl..sy suka combination warna tu..lg2 warna purple..favourite color tuhh..kreatif! Tahniahh

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen serta ziarah blog yg tak seberapa ini..:)