26 July, 2017

Fantasi Mini Cooper dan KLCC

Fantasi Mini Cooper dan KLCC | Teringat bila masih berfikir-fikir decoration yang lain dari yang dah selalu dibuat. Memula kak Naz bagi idea dekat nieyl untuk bina KLCC menggunakan botol, actually itu memang satu idea yang bagus sebab bertepatan dengan #janganmembazir selain itu ianya menggunakan barangan yang terbuang. Tapi harapan nak gunakan botol terpaksa dilupakan,sebab memerlukan botol yang banyak. Sambil-sambil berfikir macam mana nak dirikan KLCC, nieyl terfikir why not kita buat kereta juga,raya di bandar mestilah ada kereta yang mewah lagi cun kan. Google lah kereta mini cooper yang cantik tu,pada asalnya nak print je..tapi ada idea yang lebih bernas iaitu lukis.

Ini keadaan bilik nieyl, semua barang memang di longgokkan dekat sini sebab gerai jamuan semua buat di aras nieyl, cawangan nieyl semua di aras 5. Lagipun kalau nak buat apa-apa bilik nieyl lebih privasi jarang orang masuk. 


Tadaa!Ini lah kereta yang Kak Naz tolong lukiskan dan nieyl tolong potong gabus ni ikut bentuk kereta.Ha..besar tau kereta ni lebih kurang paras peha.Ha..kereta ni belum siap sepenuhnya.Nanti dah siap semuanya..korang akan dapat tengok cantik ke idak..nanti komen okay..


Ok,sambung tadi pasal KLCC yang nieyl dan kak naz nak sangat buat tu, akhirnya kiteorang pilih untuk print canvas,gunting dan tampal atas gabus yang tebal. Ok gabus yang ni kalau tak silap nieyl harga dia agak mahal sebab dia tebal RM13 lebih. Nasib baik sehari sebelum majlis jamuan, ramai juga yang memberi sumbangan tenaga. Sebab masa tu memang nieyl dengan kak naz kena fikir itu ini untuk tentukan dekat mana nak letak backdrop,lampu dan lain-lain..

Sebelum pembantu-pembantu ni balik jam 5.00 petang, Alhamdulillah KLCC dah pun siap dan berjaya di tegakkan dengan selamat. Hanya tegak je dulu,sebab nieyl dengan kak naz masih belum ada idea lagi time tu nak letak KLCC ni dekat area mana..ha..nampak tak?suruh orang buat,tapi tak plan nak letak dekat mana. Sebenarnya,kalau korang nak tahu,kita orang hanya ada masa lebih kurang 4 hari sahaja nak kena sediakan semua ni.so,memang orang kata nak tidur pun boleh berfikir-fikir la..hihihi...


Tenaga kerja orang lelaki memang sentiasa diperlukan, terutama sekali membina tempat nak letak lemang, panjat-memanjat,gantung-gantung tu semuanya nieyl minta bantuan pegawai-pegawai lelaki. Nasib baiklah dieorang ni ada yang jenis ringan tulang nak juga membantu. Dalam pukul 5.30 tu dekat pejabat dah ramai yang beransur pulang. Nieyl dengan kak Naz balik lewat sangat hari tu. Sebab banyak benda yang nak kena buat lagi.


Nieyl dan kak naz balik dalam pukul 9.30 lebih kurang macam tu, nieyl pun sempat design dan tulis nama-nama menu untuk dipamerkan keesokkan hari nya. Disebabkan tema moden dan raya di wilayah, so, setiap menu di beri nama tempat-tempat di selangor. Ha..yang bagi nama ni pun kreatif sangat, tq sebab sudi tolong fikirkan, so..nieyl just design, taip , print dan frame kan. Cantik tak?hihihi..Rasa-rasa korang, korang dah boleh ke bayangkan macam mana rupa gerai jamuan nieyl tu nanti?hihihi...

Oklah, esok nieyl sambung lagi yaaa...banyak sangat nak share ngan korang...stay tuned tauu...bye²...

2 comments:

  1. wah mcm cantik jer...nti nk tengok yg dh siap hehe

    ReplyDelete
  2. Adoi.. Bila buat bersama.. memang hasilnya dasyat..

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen serta ziarah blog yg tak seberapa ini..:)