25 July, 2017

Memotong ABC

Memotong ABC | Setiap tahun bila tiba jamuan raya bahagian, semua cawangan menantikan nya, sebab ianya sangat meriah bukan sahaja dapat menjamu selera malah dapat melihat kreativiti setiap cawangan menghias gerai masing². So,tahun ni ada 4 cawangan bermakna ada 4 gerai yang berbeza mengikut negeri. Tahun ini Alhamdulillah, cawangan nieyl dapat negeri selangor,wilayah dan Ipoh..


Tahun ni idea untuk backdrop gerai by nieyl dan untuk decoration by kak naz dan di bantu oleh mereka-mereka yang rajin. Bila dapat je tema negeri, nieyl terus je google mencari idea yang agak moden sebab yela raya di bandar kan,konsep bandar mesti ada dan motif raya tu pun wajib ada. So,masa untuk berfikir tu tersangatlah singkat.Jadi, kita start yang mana kita boleh buat sendiri dulu.

Print perkataan "SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI MAAF ZAHIR DAN BATIN" lepas tu gunting dan tampal atas gabus,dan kemudian potong ikut huruf. Nieyl buat semalaman juga dekat rumah. Nasib en.husband teman sambil tengok tv..hihihi..tak adalah nak buat sorang-sorang..


Tadaa!dah siap pun salah satu deco yang nieyl nak letakkan dekat bacdrop, nieyl pilih warna putih sebab backdrop nieyl warna terang so,warna putih ini akan nampak timbul bila dah lekatkan nanti. Kalau ada yang tanya nieyl guna apa potong gabus ni. Korang boleh cari alat potong gabus ini dekat kedai-kedai alat tulis atau kedai yang ada jual gabus/polistren ni. Murah sahaja..

gambar dari google

Ok..nanti nieyl share lagi apa yang nieyl DIY lagi untuk gerai jamuan raya yang mungkin boleh jadikan inspirasi korang tahun depan. Kalau ada pertandingan gerai tercantik macam bahagian nieyl lagi seronok..

3 comments:

  1. Masih guna lagi ye gabus ni Nieyl. Ingat time sekolah dulu je guna.

    ReplyDelete
  2. yg lama jugak cutekan dekor2 hihi

    ReplyDelete
  3. Saya pun suka sangat deko deko ni..tak sabar nak tengok hasilnya =)

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen serta ziarah blog yg tak seberapa ini..:)