30 January, 2019

Hasil Tanaman Pokok Nangka

Kalau bab tanam menanam pokok-pokok buah ni ayah nieyl memang terer , dulu kawasan rumah nieyl memang banyak pokok-pokok buah. Cuma sekarang dah kurang, ayah banyak tanam dekat kebun . Antara yang selalu membuahkan hasil adalah pokok nangka, boleh dikatakan setiap bulan akan ada saja ayah bawa balik hasil. Buah nangka madu ni selalunya mak akan potong siap-siap bahagikan kepada anak-anak dia. Kecuali nieyl sebab nieyl tak makan nangka sebab angin.


10 comments:

  1. sedapnya..kita pun angin tp ttp mkn jgk..hihi

    ReplyDelete
  2. Sedapnya nangka.. Tambah nangka madu.. Memang manislah..
    Sha pun sama macam Nieyl, tak boleh makn.. angin..
    Tapi kenkadang tu belasah lah juga.. dah teringin kan.. lepas tu terbaring.. hahaha..

    ReplyDelete
  3. abam kie memang suka makan nangka madu ni..harganya mahal di pasaran skrg..

    ReplyDelete
  4. baru nk ckp sedapnya buat goreng😝 itu cempedak, nangka orang msak gulai kan kan hehehe

    ReplyDelete
  5. suka makan nangka tapi bila dah banyak selalunya buat murtabak nangka.

    ReplyDelete
  6. Adeh, buah favourite akak nie, kalu makan memang tak ingat dunia, walaupun akak ada angin.. hihi

    ReplyDelete
  7. samala kita.. angin.. klau makan perut jd belon..

    hi..salam perkenalan..

    ReplyDelete
  8. JALAN2
    #JMBELOG
    https://belogsjm.blogspot.com/2019/01/giveaway-domain-baru-by-ombakbergigicom.html

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen serta ziarah blog yg tak seberapa ini..:)