|Rambut gugur|

Salam..
ish..mengantok betul pagi nie..
entah nape entah...
oklah jom cter pasal rambut gugur...

ala..sesiapa pun penah alami nyer kan..
melainkan kalau mmg die x ade rambut kan...(..bersilau mate..)
serius mmg x suke betul kalau setiap kali mandi..
shampoo rambut..mesti byk gugur...
itu ok lg...ce try sikat..peh!mmg sehari tu dlm 50-250 helai la yang gugur..

Punca
Rambut gugur nie disebabkan beberapa faktor antaranya yang mempunyai masalah
pada tempurung rambut, mengambil ubat-ubatan yang boleh merosakan pertumbuhan rambut,
tekanan, hormon dan banyak lagi lah... (..lain orang lain masalahnya..)

Petua
Kalau di tanya macam mana nak setelkan masalah nie..
ala..skrg nie byk gler kot shampoo yg bagus2...
tapi itu la x taw la tahap kebangusan nyer mcner...hehehe~

Petua Lelama
1. Jangan terlalu suka mewarnakan rambut, meluruskan ataupun keringting2 kan..
(..rambut kite tuh leh jadi rosak pastu rapuh..)

2. kalau nak ikat rambut tuh, kena ikut daerah rambut yang betul..
(..ikat gune pengikat yang lembut tau..jgn pakai getah tempe tuh..sakittt..)

3. Kurangkan penggunaan pengering rambut ketika rambut masih basah kuyup.
(..klu khayal...mau terbakar rambut tuh..)

4. Jangan terlalu dedahkan rambut pada pancaran matahari..
(..rambut boleh jadi kusam dan tidak bermaya..)

5. kalau boleh 2 hari sekali tuh..kita pakat shampoo rambut..
(..supaya rambut kita snts wangi dan sihat..)

seindahcerita: jangan biarkan ianyer gugur selamanya


6 comments:

  1. rambut gugur tu kekurangan zinc..hehehhe

    ReplyDelete
  2. huhu rambut moon lagi byk gugurnya kalau moon cuba simpan panjang melepasi bahu....

    rambut pon pandai merajuk tau...

    ReplyDelete
  3. rambut jijah pon gugur.. tak tahu nak buat apa dah..huhu

    ReplyDelete
  4. yunk, kena pandai pilih shampoo yg sesuai.. plus, jangan lupa makan supplement.. :)

    ReplyDelete
  5. rambut aku makin banyak gugur sejak qays suker sembur air liyoq. maka aku dgn rela hati potong rambut ala2 jeklinvikter

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen serta ziarah blog yg tak seberapa ini..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...