|oh....noooo...kelemumur!!!|


Siapa Tahu macam mane terjadi nyer kelemumur kat kepala kita tuh??
gatalkan....mcm ade kutu....
hihihi~padahal xde pun kutu nyer....
kadang2 garu-garu smpai luka-luka kulit kepala kita kan...

Kering dan Panas
Bila kering, kulit kepala kita akan membentuk kelemumur sebab nyer..
kita x jaga dengan sempurna. lagi satu, kalau kita bukan jenis yang suka cuci rambut..
ha..kalau nak tahu kite nie kena kerap cuci rambut..
x kisah la nak cuci sendiri ke atau kat salon ke...
kalau boleh tiap2 hari cuci pun x salah..
menjadikan rambut kite bersih...wangi dan lg cantik...:) 

Penyelesaian Orang Dedulu
ha..pedih ckit ar..yela..bler dah luke-luke kita garu tuh...
sedap kan garu...ha...lumurkan air perahan limau kasturi tu kat kulit kepala...
(..eee...gilu lak nieyl rasa skrg nie..)
Usaikan jgak kat rambut tuh...lepas tu biarkan la dalam 15 ke 20minit...
cuci dan bilas dengan bersih...kalau leh wat lah hari2...supaya cepat hilang kelemumur tuh yea..:)

seindahcerita: selamat mencuba...


5 comments:

  1. eee.....tak sgup nak lumur ngan limau la....pedihhh

    ReplyDelete
  2. Segarnya buah limau nieyl nie...

    ReplyDelete
  3. tak pefih ke..saya memang punya masalah ni.
    nak juga cuba kalau tak ada ras pedih

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen serta ziarah blog yg tak seberapa ini..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...