|Apakah Jaminan Untuk Bahagia??|

Siapa lelaki atau perempuan mempunyai citarasa tersendiri..
termasuklah dalam memilih pasangan hidup betul tak?
Semua orang ada ciri-ciri lelaki dan perempuan idaman kan..kan..
(..kalau yang jenis tangkap muat je tuh xtau laaa kan..)

kalau rata-rata la kan kita tanya ciri-ciri di idamankan mestilah nak yang:-
..kurus..
..cantik...
..ensem...

Tapi pernah tak kita terfikir..
kalau sekadar mempunyai paras rupa yang cantik..
tetapi hati nya...tak berapa nak cantik...mcner??
Tak mampu nak jadi insan yang sabar...
bertolak ansur..kan..kan...

Tak di nafikan ada jugak yang memiliki kedua-dua nyer...
kecantikan luaran dan jugak dalaman.. itupun xtaw la berapa peratus aje yang ada kan...
Sebab itu lah kalau nak menilai seseorang itu nilai betul2...
kecantikan itu dah semestinya..
kecantikan dalaman tuh bermaksud sifat-sifat peribadi die..
baik hati..bertolak ansur..menghormati orang lain...

Semua orang ingin kan yang cantik...yang macho kan...
jadi kebahagiaan sebenar nyer bukan la terletak di wajah sahaja...
dalaman peribadi jugak menjadikan sesuatu hubungan itu bahagia..:)
kalau kita fikrikan semua...
semua itu adalah jodoh...

kadang-kadang kita akan jumpa isteri nya yang sgt cantik..
suami nya sederhana sahaja...(..x sekacak aaron aziz..)
tetapi mereka berkahwin dan mencapai kebahagiaan...:)
begitu jugak sebaliknya..
perempuan nya sederhana...tetapi lelaki nya.. (..sekacak ady putra..)
sama jugak hidup bahagia :)

sendahcerita: jika benar kecantikan itu jaminannya..biarlah cantik luar dan dalaman nya :)



8 comments:

  1. apa yang penting cara mereka handle semua dugaan

    ReplyDelete
  2. yg penting keserasiankan,nieyl...rupa paras tu dh jatuh ke no brpa...

    ReplyDelete
  3. persefahaman kunci kebahagian juga..

    ReplyDelete
  4. diri tak cantik tapi sedaya upaya mencantikan peribadi ini..(Tengah layan lagu flm blog ni)

    ReplyDelete
  5. org sekrang lebih lihat jangka masa pendek.. haha.. tak penah terpikir jangka pnjg.. haha

    ReplyDelete
  6. bahagia tu kita yg tentukan sendiri...

    ReplyDelete
  7. as-salam.

    nak bahagia kena pandai2 aturkan dan corakkan
    in shaa ALLAH

    ReplyDelete
  8. in sha Allah nieyl...kite pohon doa moga2 bahagia kekal milik kite....

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen serta ziarah blog yg tak seberapa ini..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...