|First day Puasa|

Tahun nie,tahun pertama aku berpuasa di rumah baru..
tapi aku jer lah..sbb mak aku x mo pindah  lg...
So,aku la dok sorang2 kat umah tu..
Dlm umah tu sume da lengkap da..

Tapi sahur ngan buka aku masih lg g umah mak yg lame...
Sebab mak x kasi masak tok bulan puasa nie..
Sbb aku sorang jer kot makan..
(sbnrnyer,mak aku x nak aku kotor kan dpor die..hehe)
Smlm tok ari pertama puasa..
nafsu tok ke pasar ramadhan tu xde lg..
So,ape yg mak aku masak aku makan jer..
yg penting mesti ade..
:
:
Sbb aku nie klu xde ayam..
Adeh..xtaw la..
mcm de yg x kena jer..
Arwah nenek aku lah nie..
Dr usia aku 1thn asyik sumbat mulut aku ngan ayam jer..
lps tu mak aku..smpai lah skrg..ish2..
X muak2 lak tuh...

Tapi smlm mak aku x masak pun ayam..
mak masak daging masak merah,sup telur ngan sayur kacang jer..
Air teh'o ice..

Tapi smlm aku makan ckit jer...
Sbb aku nak g umah kakak aku kat sebelah umah aku tu..
Sbb die de masak ayam..hehe..
Adeh..nasib baik mak aku x taw..
klu x..mmg kena pelangkong la aku...
hehe..

2 comments:

  1. nyum nyum... tetiba terliur lak tengok ayam tu... hehe

    dan tetiba gak teringat watak 'mail' dalam citer upin ipin tu... dua singgit dua singgit dua singgit... hehe

    ReplyDelete
  2. @~~*Lady Salwa*~~haha..tahan kak.. dah separuh jln nie..hehehe.. ha'ah la..watak mail dlm upin ipin..ayam gorengg...

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen serta ziarah blog yg tak seberapa ini..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...