|Sbb wanita lewat kahwin|

Byk sbnr nyer faktor atau sbb mengapa..
kebanyakkan wanita zaman milion air nie...
Lewat menamatkan zaman bujang..
yg pasti bkn la "x laku ok"

TERLALU MEMILIH
Klu zaman pak kaduk dlu..jodoh 80% mak ayah yg tentu kan..
Lah nie..zaman milion air nie..carik sndr..
siap tetap kan lg mau yg hansem..kaya..
aduh..mcner?klu blh dpt pun...blm tentu  bahagia btl x..
BELUM DE JODOH
ayat nie rata-rata golongan wanita yang akn ckp
bler ditanya bila nak kahwin..
bagi mereka nie,jodoh belum sampai..
BERFIKIRAN NEGATIF
Bermaksud wanita mungkin fobia.Yela,skrg nie bace paper..
Ade jer kes dera,kes pukul..
tp klu nak crik yg btl2 baik..sempurna..
X mgkn akan dpt kan..sbb manusia x sempurna..
Wanita takut sekiranya kahwin dgn salah lelaki..
Mungkin akan menghancurkan hidupnyer kelak..
TAKUT SEJARAH MENGKIN BERULANG
nie bkn lagu New Boyz yer..
Sejarah tu macam pernah putus cinta..
derita jiwa raga..jd bler pernah putus cinta..
barangkali fobia atau takut sejarah mungkin akn berulang kembali..
TIDAK MAHU DIKONGKONG
Wanita kini semakin terserlah kejayaan nyer..
Dlm kerjaya yg diceburi..
Mungkin bler sudah berkahwin segala nya akan dipantau oleh suami..
termasuk masa,kerjaya serta pergaulan..
kerana bler sudah berkahwin segalanya harus digaris batasan..
Itu jer la yang aku mau kongsi kan..
semoga lepas nie kaum wanita rmai lah yg kawen awal yer...huhuh

2 comments:

  1. dulu ada jugak timbul perasaan macam tu. tapi sekarang tak lagi sebab nak bagi jodoh sampai, kena buka hati. lambat atau cepat tu tak kisah janji jangan tutup pintu hati untuk berkahwin..
    Alhamdulillah tak lama lagi saya pun bakal mendirikan rumahtangga dengan pilihan saya :)

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah...sye pun same tp saye tunang tahun nie...thun depan br kwen..heheh...pun dengan pilihan ati sye..hehehe

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen serta ziarah blog yg tak seberapa ini..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...