19 November, 2019

Nama bayi Paling Popular Di Malaysia Tahun 2018

Nama bayi Paling Popular Di Malaysia Tahun 2018 | Setiap nama realitinya mencerminkan keperibadian seseorang. Sekarang ni yang mana sedang mengandung pastinya akan mencari-cari nama anak-anak yang memberikan maksud yang baik-baik kan. Tahu tak korang, nama yang paling popular tahun 2018 nama apa?

Menurut Jabatan Perangkaan Malaysia, data yang diperolehi daripada Jabatan Pendaftaran Negara menunjukkan kecenderungan 3 kaum terbesar di Malaysia memilih nama tertentu untuk anak-anak meraka. 



Untuk masyarakat melayu, nama yang paling popular sepanjang tahun 2018 ialah Adam (Nama Nabi, Ikutan, Taladan) dan Airul Mardhiah ( Nama bidadari yang tercantik di syurga untuk para Syuhada)

Manakala untuk kaum Cina pula nama yang paling popular menjadi pilihan ibu bapa ialah Jia Jun dan Yu Xuan . Untuk kaum India pula ialah Kavin dan Janani. 

Setiap nama yang baik di pilih pastinya mempunyai maksud dan erti yang tersendiri. Termasuklah nama nieyl yang panjang tu. Apa yang ayah nieyl cakap nama SUKASIH tu datang dari penyanyi Indonesia yang ayah nieyl minat dulu nama dia Elvy Sukaesih . 

12 comments:

  1. baru tahu nama nieyl Sukasih, lama x singgah sini
    yes nama Adam tu memang selalu dengar and i like it

    ReplyDelete
  2. janani tu dah bunyi macam janna nick je . Hahahaha

    ReplyDelete
  3. Zaman anak ain, nama Iman ramai. Haha.

    ReplyDelete
  4. The look favorably fantastic. Explore photo and video images on Instagram, latest posts and popular posts about Pikdo.

    ReplyDelete
  5. ainul mardhiah tu sedap kan namanya Nieyl :)

    ReplyDelete
  6. mmg femes nama adam..

    ms nk bg nama kat ank dlu pening jgk fikir.. haha

    ReplyDelete
  7. nama anak buah baru Ayu pun ... Adam. Adam Iman

    ReplyDelete
  8. Adam memang nama famous.. kalau drama pun nama hero Adam pun ramai.

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen serta ziarah blog yg tak seberapa ini..:)