29 October, 2018

Review Movie HUNTER KILLER 2018



Sinopsis
Selepas sebuah kapal selam Amerika hilang semasa membayangi sebuah sub Rusia di Arktik, Laksamana  John Fisk menghantar kapal selam A.S. yang lain, USS Arkansas, di bawah arahan Commander Joe Glass yang baru  untuk menyiasat apa yang berlaku.

Pada masa yang sama, pasukan Tentera Laut SEAL di bawah komando Leftenan Bill Beaman dihantar ke pangkalan tentera laut Rusia dengan diamati, tetapi misi mereka sangat rumit Apabila mereka tiba di pangkalan tentera laut, mereka menyaksikan menteri pertahanan Laksamana Dmitri Durov mengambil tahanan Rusia Zakarin tawanan, dan dengan cepat menyedari bahawa dia berhasrat untuk mencetuskan perang.

Ketika armada Amerika dan Rusia bersiap sedia untuk berperang, Arkansas terus mengalami kerosakan apabila mereka diserang oleh kapal lama Andropov - kini diperintahkan oleh Sutrev, ahli konspirasi Durov - tetapi Andropov dapat menghantar mesej yang menegaskan bahawa Zakarin berada di kapal selam. Apabila Durov memerintahkan pasukannya di pangkalan api, Glass enggan mengambil tindakan, mengakui bahawa tembakan semula di Rusia boleh memulakan perang yang dia cuba berhenti, tetapi kapal lama Andropov memusnahkan peluru berpandu sebelum mereka dapat menyerang Arkansas, dan seterusnya memusnahkan markas pangkalan tentera laut itu sendiri. Kaca kembali ke pangkalan untuk memulangkan krew Zakarin dan Andropov ke negara mereka, dengan Glass dan Andropov mengesahkan rasa hormat mereka antara satu sama lain.






Genre : Action
Runtime : 2 Jam 2 minit


Review Nieyl 
  • Plot cerita yang sangat menarik, pelbagai perasan kita dapat rasakan bersama ibarat kita berada didalam kapal selam tu. Ada satu scene yang mendebarkan, jantung ni pun ikut berdebar sama bila berjaya, serius tarik nafas legaaa.. Tak rugi menonton filem ini sebab banyak pengajaran yang boleh kita ambil dari filem ini. 
  • Dia bukan sahaja sebuah filem action semata-mata tetapi ia tentang bagaimana kita nak menjadi seorang ketua yang lebih baik dan dihormati dalam pada masa yang sama semangat setia kawan amat terserlah dapat filem ini. 
Star : 🌟🌟🌟🌟🌟

7 comments:

  1. wah..cita baru. Gerald butler plak tu..suka tgk lakonan dia. tapi memang tak la Ian & Iris layan cita ni..kena tunggu dvd la nampak gaya nya.
    tq for sharing...

    ReplyDelete
  2. wahh mcam best je terima kasih bagi review

    ReplyDelete
  3. nt rehat nk pi citta mall nonton hehehe

    ReplyDelete
  4. tak tengok lagi cerita ni, lepas baca review terus rasa nak tengok

    ReplyDelete
  5. Menarik plot ceritanya.. Aksi yang mendebarkan..

    ReplyDelete
  6. Good review sis. Nanti nak tengok la :) Menarik.

    ReplyDelete
  7. macam menarik jer nanti suruh suami dowload la hahaha..

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen serta ziarah blog yg tak seberapa ini..:)