12 March, 2018

Review Filem : KL Special Force 2018

KL Special Force antara filem yang dinantikan di pawagam, akhiranya 8 Mac 2018 bermula tayangan di seluruh pawangan di Malaysia. Nieyl berkesempatan juga join anak-anak buah yang ajak tengok filem ni, jadi hari jumaat malam pergi menonton di Alamanda. 



KL Specail Force merupakan sebuah filem aksi arahan Syafiq Yusof terbitan Skop Productions, Damoda Productions dan Vuper Studios. Ia dibintangi oleh Datuk Rosyam Nor, Fattah Tamin , Syamsul Yusof dan ramai lagi . Filem ini mengisahkan sekumpulan unit khas Polis Diraja Malaysia yang berusaha untuk menumpaskan sekumpulan perompak yang dikenali sebagai Geng Anarkis . Geng ini diketuai oleh Asyraff , seorang anggota polis muda bernama Zul telah diserapkan ke dalam unit khas ini untuk membanti Roslan menyelesaikan kes berkenaaan tetapi situasi menjadi bertambah rumit bila Asyraff memanipulasi perasaan, minda dan syakwasangka di antara Roslan dan Zul. Nak tahu lagi??ala..korang kena pergi menonton sendiri filem aksi terbaik 2018 ini, takkan rugi..


Personal Review :

Aksi :🌟🌟🌟🌟🌟
Plot Story :🌟🌟🌟🌟
Ending :🌟🌟🌟


KENAPA PERLU MENONTON?
Sebabnya ianya adalah filem aksi dari Skop Productions di mana kita semua tahu yang filem aksi keluaran Skop Productions boleh dikatakan 90% terbaik dan berjaya menepati selera penonton.


PELAKON TERBAIK

Dalam filem ini menampilkan Datuk Rosyam Nor yang selalunya memegang watak jahat, tapi dalam filem ini beliau membawa watak sebagai anggota polis yang penuh dengan cabaran dan dugaan dalam menyelesaikan masalah geng anarkis. Selain itu juga kalau korang nak tengok seorang perompak berpakaian smart dan bergaya, dalam filem ini korang boleh tengok betapa smartnya watak Asyraff yang dimainkan oleh Syamsul Yusuf. Dan yang penting membanggakan, watak Zul yang dipegang oleh Fattah Amin, serius memang lain dari yang lain watak dia dalam filem ini. so,pergi tengok okay.


AKSI TEMBAK MENEMBAK DAN ADEGAN LETUPAN TERBAIK

Kalau namanya filem aksi, tidak akan terlepas adegan letup-letup kereta ini kan tak surelah berapa buah kereta yang diletupkan dalam filem ini tapi semuanya real, sampai ada scene letupan yang memeranjatkan penonton dalam cinema yang sedang menonton. Aksi tembak menembak juga nampak real, mungkin kurang menggunakan kesan khas. Memang best!


MESEJ DAN PENGAJARAN


Jauhi Rasuah
Asyraff cuba untuk merasuah pihak polis agar membantunya dalam aktiviti rompakan yang dia lakukan. Selain dari itu ada sesetengah orang yang kaya dan berduit lebih berkuasa sampai boleh melepaskan diri dari undang-undang. 

Cara menegakkan kebenaran
Peristiwa masa lalu menjadikan asyraff seorang yang pendendam dan ingin mengubah dunia . Mengejar kekayaan kerana dia percaya dengan duit dan kekayaan yang dia miliki boleh menguasai dunia dan mengubah undang-undang. Niat baik Asyraff untuk membetulkan dunia agar tidak ada lagi menindasan tetapi caranya tidak betul dan tetap salah dari segi undang-undang.




So, nieyl memang puas hati menonton filem ni tiada ruang untuk rasa bosan sebab padat dengan aksi. Dalam pada kita menonton untuk hiburan, fikirkan juga apa yang sebenarnya yang hendak di sampaikan oleh pengarah dalam karyanya. Terutamanya kerjaya sebagai anggota berunifom merupakan satu tanggungjawab yang besar dan sentiasa berdepan dengan pelbagai ancaman dan dugaan termasuklah dalam bertugas dan keselamatan ahli keluarga juga perlu di jaga. 










4 comments:

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen serta ziarah blog yg tak seberapa ini..:)