16 November, 2017

EXPO NEGARAKU 2017

EXPO NEGARAKU 2017 | Ekspo Negaraku 2017 merupakan projek yang bercita-cita oleh Kerajaan Malaysia, untuk mempamerkan projek infrastruktur dan pembangunan masa kini dan masa depan - dalam memberikan kualiti hidup yang lebih baik kepada semua rakyat Malaysia.




INFO 
Kubah 1
Tema: Rasa Bertuah Dirasai Bersama
Tayangan video kehidupan rakyat Malaysia yang dilimpahi tuah hasil daripada kemajuan infrastruktur negara.
Kubah 2
Kemudahan infrastruktur
Menyaksikan transformasi kepada kehidupan rakyat Malaysia termasuk lapangan terbang, sistem transit aliran massa hingga ke penjanaan kuasa.
 Kubah 3
Kehidupan dan kesejahteraan
Program dan inisiatif yang disediakan termasuk daripada aspek kesejahteraan rakyat, pertumbuhan ekonomi, pembangunan inklusif dan lain lain.
Kubah 4
Gaya hidup Malaysia
Panorama Kuala Lumpur dari Menara PNB118, landskap Pulau Langkawi dari puncak kereta kabel, serta infrastruktur moden sepanjang Lebuhraya Utara-Selatan. 
Kubah 5
Masa depan kita
Paparan visual 360 darjah mengenai gambaran masa depan negara menerusi pembangunan Bandar Malaysia, Malaysia Vision Valley dan MyHSR.
Jom beramai-ramai memeriahkan Expo Negaraku 2017,bawa anak-anak sempena cuti sekolah ini, pelbagai ativiti seisi keluarga di adakan di sana...

3 comments:

  1. tqg sharing..baru nak cr info bw anak, tetiba baca ni tqtq

    ReplyDelete
  2. You made such an interesting piece to read, giving every subject enlightenment for us to gain knowledge. Thanks for sharing the such information with us to read this... jamb expo

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen serta ziarah blog yg tak seberapa ini..:)