25 July, 2017

Jom bakar kalori dengan berlari dan berenang

Jom bakar kalori dengan berlari dan berenang | Kalau di tanyakan kepada siapa yang taknak tubuh yang sihat,segar dan yang paling penting fit. Kalau nieyl sendiri pun nak juga cuma malas dan rajin sahaja menjadi kuncinya. Persoalannya berlari atau berenang yang banyak membakar kalori? Sebenarnya kedua-dua aktiviti ini ada manfaatnya yang tersendiri. 

 gambar hiasan dr google

Berenang merupakan salah satu olahraga yang menyihatkan keseluruhan tubuh badan kita sebabnya kesemua otot digerakkan ketika kita berenang. Apa yang lagi menariknya hanya perlu berenang selama 30 minit kita mampu bakar sebanyak 400 kalori. Jadi, kalau suka berenang, lagi lama kita berenang lagi banyak kalori yang kita akan bakar..wow!


Nieyl selalu akan memilih berlari atau berjogging sebabnya nieyl tak reti berenang dan takut air dalam. Berlari merupakan satu olahraga yang paling mudah dilakukan oleh sesiapa sahaja. Dengan berlari kita boleh membantu meningkatkan kekuatan dan otot pada bahagian bawah lutut. Kalori yang mampu di bakar ketika berlari adalah 350 selama 30 mint berlari. 

Untuk mengekalkan kesihatan yang baik dan sihat. Jom luangkan masa selama 30min untuk membakar kalori yang terkandung dalam badan kita selepas seharian makan makanan yang sedap-sedap..

2 comments:

  1. alohh laa dua2 suka..tapi sy jenis rajin kontrol makan...kira ok la kan...hihi

    ReplyDelete
  2. setuju kak. jogging mmg baik sangat utk kesihatan. terbaik kak. :D

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen serta ziarah blog yg tak seberapa ini..:)