26 July, 2017

DIY printables Lamp

DIY printables Lamp | Kalau semalam nieyl nak share DIY memotong huruf untuk backdrop gerai jamuan raya, kali ni nieyl buat DIY lamp untuk digantungkan. Idea ni dapat bila berfikir selain dari ketupat yang biasa kita akan gantung atas siling, apa yang mungkin boleh di gantung untung nampak macam lampu. Kalau guna lampu yang betul, bermasalah sebab berat, wayar pula susah kan di sorokkan. So, cari sesuatu yang boleh di lihat seperti lampu dari jauh.


kalau ada yang tanya nieyl guna apa untuk buat lampu ni, korang boleh try search atau cari kedai yang ada jual kain craft. Kalau tak silap nieyl nama dia kain flanel . Biasa kita nampak orang buat craft. Ok kain flanel ni dia ada pelbagai jenis mengikut ketebalan yang kita nak. Nieyl beli yang nipis sahaja sehelai RM1 lebih, size A4. Ada juga jual dalam size yang besar,kalau nak banyak.


Ha..nieyl dah siap gunting dan tampal, Alhamdulillah..walaupun nampak mudah, ianya perlukan kesabaran,nak gunting mengikut cetakkan. 


Nah!close up sikit hasil DIY yang nieyl buat untuk gerai jamuan raya cawangan nieyl. Pemilihan warna adalah sangat penting tau, if korang nak warna yang ceria, pilih 3 sahaj warna..jangan lebih sebab kalau banyak sangat warna, jadi tak berapa nak cantik. 

Ok, nanti nieyl sambung lagi..stay tuned tau..kalau nak tengok hasilnya..♥


3 comments:

  1. gagahnya la wahai kakak...Sally walaupun suka DIY...tapi kena ada mood baru jalan..hahahaha

    ReplyDelete
  2. Though taller than their table lamp or desk lamp counterparts, floor lamps can provide a variety of benefits that can enhance the decor of any room. floor standing lamps

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen serta ziarah blog yg tak seberapa ini..:)