Buah Kiwi bantu bulan puasa

Buah Kiwi bantu bulan puasa | Pada bulan puasa, ramai di kalangan kita menghadapi masalah pencernaan. Ini kerana kurangnya makanan yang berserat dan pengambilan air dengan kadar yang minimum merupakan salah satu faktor utama yang menyebabkan sembelit.

Untuk pengetahuan korang, sebenarnya bukan susah pun nak mengatasi masalah sembelit di bulan puasa ini. Korang hanya perlu makan makanan yang berserat seperti buah kiwi kerana ianya sangat membantu.Ini kerana kiwi memilki kandungan serat yang sangat banyak dan ianya juga mengandungi enzim proteolytic yang dapat membantu memecahkan protein dan melancarkan sistem pencernaan tubuh manusia.

Tahukan korang,bahawa buah kiwi mengandungi vitamin c 2x ganda dari buah limau..ha..klu tidak tahu,hari ni korang dah tahu kan..antara lain manfaat buah kiwi ini adalah :-
  • Mampu meningkatkan sistem imunisasi badan
  • Menjaga kesihatan kulit
  • Meningkatkan haemoglobin
  • Memperbaiki mood
  • Membantu mengawal tekanan darah


4 comments:

  1. bagusnya buah kiwi ni rupanya. lama jgak.tak beli kiwi.

    ReplyDelete
  2. suka kiwi..tp suka kuning sbb manis hehehe

    ReplyDelete
  3. Boleh amalkan makan buah kiwi lah seswkali dalam bulan Ramadhan ni..

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen serta ziarah blog yg tak seberapa ini..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...