17 April, 2017

Fast and Furious 8- Film Review

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ 

Fast and Furious 8- Film Review | Kalau siapa yang peminat filem The Fast and Furious yang pertama lagi mesti tidak akan lepaskan peluang untuk menonton Fast and Furious 8. Mesti nak tahu macam mana perjalanan plot cerita filem ke-8 ini tanpa Paul Walker (Brian). Sejak Offical trailer di tayangkan lagi, memang dah teruja nak tengok apa yang terjadi selepas Brian tiada lagi dalam team, kenapa Dom boleh berpaling padah kepada kawan-kawan dia.





Review by Nieyl

  • Fast & Furious 8 kali ini dibawah arahan F. Gary Gray dan masih diterajui oleh Vin Diesel (Dominic Torreto), Dwayne Johnson (Luke Hobbs), Jason Statham (Deckard Shaw), Michelle Rodriguez (Letty Ortiz), Tyrese Gibson (Roman Pearce), Chris "Ludacris" Bridges (Tej Parker) dan Nathalie Emmanuel (Ramsey)
  • Permulaan cerita,dimana perlumbaan lumba kereta antara Dom dengan pemilik kereta yang dikatakan antara yang paling laju di Cuba telah mengubat kerinduan peminat filem ini yang mahukan perlumbaan kereta dikembalikan dalam Fast &Furious...dan Dom memenangi perlumbaan itu, tapi cara nak menang tu memang sangat AWESOME!
  • Salah satu scene yang boleh dikatakan best, adalah scene dimana bilik penjara Hobbs berhadapan dengan bilik penjara Shaw. Memang lawak sebab watak shaw dalam Fast and Furious 8 ini lebih fun. Nanti korang tengok yaa..
  • Sebelum-sebelum ini pun watak Roman adalah seorang lelaki yang banyak mulut, funny dan kali ini Roman memberi idea yang sangat berguna untuk team dia..apakah idea dia tu?
  • Mengapa agaknya Mr. Nobody meminta bantuan Shaw untuk menyertai misi untuk membantu menentang Chipher dan Dom sedangkan semua orang tahu yang Shaw ini adalah seorang penjenayah ?
  • "Zombie Car" menyerang dalam bandar New York tu memang gempak, tergamam sekejap disebabkan terlalu banyak sangat kereta sekali keluar dalam satu masa...
  • Antara scene yang terbaik dalam filem ini adalah kapal selam mengejar sekumpulan kereta...ha..nampak macam tak logik je kan..tapi scene tu memang terbaik.
🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟 untuk filem Fast and Furious 8

Kepada korang yang masih belum menonton filem ini, pergilah menonton ianya sebuah filem yang berbaloi pun kalau pergi. Terlalu yang krisis, aksi yang mendebarkan sepanjang menonton di pawagan. Cuma kalau ada watak Brian tu mungkin lebih best, lebih menarik. tapi keseluruhannya memang TERBAIK!
Sign Blog photo sign blog_zps0lh8t4jo.png

3 comments:

  1. Ucing dah tonton cerita ni memang best.(^_^).Sertai segmen tonton ucing nak try irama melayu.(^_^).

    ReplyDelete
  2. Menariknya.. nak kena tonton gak nie..

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen serta ziarah blog yg tak seberapa ini..:)