Harga Barang Basah Mahal

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ 


Harga Barang Basah Mahal | Sekarang ini pergi lah mana-mana pun pasar pun cuba perhatikan harga-harga barang basah, sangat berbeza harga kalau dulu kita bawa RM50 pergi pasar...InsyaÁllah akan dapat ayam,ikan,sayur,udang,sotong dan lain-lain.. Tapi sekarang ini RM50 dapat ayam sekor , ikan 1 jenis, sayur itupun dah RM40 dah..

Tapi nak buat macam mana, manusia perlu makan minum untuk teruskan kehidupan, sekat macam mana sekalipun hakikatnya kita kena juga beli. Lagi pada mereka yang ada anak-anak yang sedang membesar. Bertabahlah wahai hati manusia...

  Sign Blog photo sign blog_zps0lh8t4jo.png

3 comments:

  1. betul2 semua barang dah mahal... RM 50 pun x cukup

    ReplyDelete
  2. iye nieyl. nak kena beli juga, anak2 nak makan.
    kalau kita aje, boleh la tahan makan telur 3-4 hari.
    anak-anak yg sedang membesar tu?
    dah le diorang skola dari pagi ke lewat ptg.
    aida kalu membeli, sekor tenggiri da lebih rm18. ni buat utk 2 kali masak.
    ayam sekor potong 16, tgk la. belas-belas rm juga. boleh 2-3 kali masak.
    sotong. udang. jgn ckp la. sekali masak je membeli dia kekadang lebih rm20 :( hu hu hu...
    tapi tu la, lebih jimat kalu masak. anak-anak aida kuat makan. kalu kat luar, terkulat-kulat diorang makan.
    nak tambah tak boleh :) hi hi hi...

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen serta ziarah blog yg tak seberapa ini..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...