Mizuishi Architects Atelier

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ 


Mizuishi Architects Atelier, ditubuhkan pada tahun 2009 oleh arkitek Kota Mizuishi, rumah yang di bina di tepi sungai di Suginami, Tokyo, mungkin kelihatan kecil, sempit dan tidak diterima akal bahawa rumah ini mampu didiami tapi sebenarnya menempatkan dapur, kawasan permainan, bilik tidur , bilik mandi dan lorong..


wow!memang diluar jangkaan..sekali tengok dalam rumah dia terus rasa jatuh cantik..nampak dari luar memang sempit tapi dekat dalam macam hotel.


Rumah yang kecil atau sempit jika bijak menggunakan ruang yang ada, pandai susun atur perabut. Mesti cantik seperti ini.


Lonteng dijadikan ruang untuk anak-anak bermain dan belajar. Ianya sangat sesuai dengan keluasan lonteng yang ada.



Kalau dekat Malaysia, rekaan rumah dan ruang yang terhad mungkin lebih semua rakyat malaysia mampu memiliki rumah sendiri kan..wah!ini betul² memberi nieyl inspirasi la...suka sangat!
  Sign Blog photo sign blog_zps0lh8t4jo.png

5 comments:

  1. E'ehh menariknyee.. Kat luwo nmpk kecik je.. Tp dalam memang terbaikk..

    ReplyDelete
  2. cantik sangat walaupun nampk kecik dr luar

    ReplyDelete
  3. dari luar mmg akak pun ckp...keciknye..mau berlaga dinding bontot ni...tapi sekali tgk dalamnye...ehhhhhhhhhhhhhhhh luassssss....takat dok berdua...bertiga dgn anak sorang mmg okey sgt2 nieh....

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi meninggalkan komen serta ziarah blog yg tak seberapa ini..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...